Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reportáž: WTCC 2013 na Slovakiaringu

Michal Fokt
Diskuze (5)
Navštívili jsme třetí podnik světové série závodů cestovních vozů WTCC, jenž se jel o uplynulém víkendu na Slovakiaringu. Jak vypadala tato akce ve slovenské režii?

WTCC už nejspíš na Masarykově okruhu v Brně nikdy neuvidíme, proto jsem s potěšením přijal pozvání Hondy na závod, pořádaný u sousedů na Slovakiaringu. Honda letos vstoupila do závodů cesťáků s továrním týmem a už první dvě akce na Monze a v Marrakeši ukázaly, že Civicy budou už několik let dominujícím Chevroletům Cruze vážným soupeřem.

Na Slovakiaringu už jsem byl jako jeden z prvních novinářů dokonce před jeho oficiálním otevřením, takže už mě nezaskočila špatná kvalita drncavé panelové silnice, vedoucí z Bratislavy k okruhu, o překvapení se ale postaraly jiné věci. Předně nevědět, že jsme 40 km východně od Bratislavy, připadal by si tu člověk jako v Maďarsku. Slovenštinu jsem tu od místních nezaslechl a navíc na závody dorazilo obrovské množství diváků z Maďarska, kteří se přišli podívat na svou WTCC hvězdu Norberta Michelisze, jenž jezdí letos také s Hondou Civic.

Mimochodem, když už je řeč o divácích, ti byli dalším překvapením – všechny tribuny totiž doslova praskaly ve švech, což na WTCC v Brně bohužel nikdy nehrozilo, i když je pravdou, že Masarykův okruh nabízí přece jen tribuny s větší kapacitou. I tak ovšem byla návštěvnost akce bezesporu působivá.

Na volně přístupných plochách byly krom občerstvení také stánky s týmovým oblečením, které se rozhodně neomezovalo jen na aktuální značky, působící ve WTCC a prezentovaly se také závodní speciály Praga, které mají na Slovakiaringu svou domovskou základnu. Menším zklamáním byl ale paddock, kde pochopitelně byly stany jednotlivých týmů, ale chyběla jakákoli prezentace zúčastněných automobilek, tedy Chevroletu, BMW, Seatu a Lady.

Výjimkou byla Honda, která připravila veřejně přístupnou „Fan zónu“, kde bylo možně se posadit do závodního Civicu WTCC a prohlédnout si nejen produkční CR-V, Civic a motorky, ale i řezy motorů, proslulý atmosférický K20 z Civicu Type R nevyjímaje. Není divu, že stánek po většinu dne praskal ve švech. Vlastní stánky s upomínkovými drobnostmi měly v paddocku také firmy Yokohama a Valvoline a u některých týmů šlo získat plakáty nebo alespoň fotografie jezdců, které pak bylo možné si nechat venku podepsat.

Jednou ze zásadních atrakcí závodů tak byly ve skupinkách se pohybující grid-girls, poutajících pozornost ladnou chůzí na vysokých podpatcích, přiléhavým oblečením i plochými bříšky. Konkurovaly jim pouze hostesky Yokohamy i osazenstvo některých týmových stanů. Takže když o tom tak přemýšlím, nebylo nač si stěžovat, i když pamatuji „akčnější“ paddocky.

Neděle na Slovakiaringu hostila krom dvojzávodu WTCC také dva podniky evropských cesťáků ETCC, v němž s BMW 320si závodí i čeští jezdci Petr Fulín a Michal Matějovský. Těm se na Slovensku dařilo, úvodní havárie v první zatáčce po startu se jich nedotkla a Fulín první závod vyhrál a Matějovský dojel čtvrtý, zatímco ve druhém závodě si Petr vyjel druhé místo v cíli a Michal byl opět čtvrtý.

Vrcholem celého dne ale byly dva závody WTCC. Do nich odstartovaly z prvních tří míst na roštu právě Hondy Civic, které na Slovakiaringu vloni testovaly, nejprve dvojice tovární stáje Castrol Honda Gabriele Tarquini a Tiago Monteiro, následované k radosti maďarské divácké komunity Norbertem Micheliszem v barvách privátního týmu Zengö Motorsport. V prvním závodě nebylo co řešit – trojice Hond nedala s výjimkou občas dotírajícího Yvana Mullera s Chevroletem Cruze stáje RML nikomu jinému šanci, zvítězila stylem start-cíl a Japonci si tak připsali ve svém pátem závodě nejen první vítězství WTCC, ale také kompletně obsadila stupně vítězů.

Ve druhém závodě se obrací na startu pořadí prvních deseti jezdců, takže se ti nejrychlejší musí probíjet vpřed. Perfektně vyšel start Monteirovi s Civicem, jenž se z deváté příčky propracoval ještě před první zatáčkou na čtvrtou pozici a o čtyři příčky si polepšil i jeho týmový kolega Tarquini a vypravili se stíhat čelo, tvořené Coronelovým BMW a dvěma Seaty Leon, zatímco Mullerův Cruze jezdil mezi Hondami. Po kontaktu Mullera a Monteira se Civic propadl na šesté místo a tlak Cruzu, těsně následovaného Tarquiniho Civicem, nevydržely ani oba Seaty. BMW s Tomem Coronelem si mezitím v čele vybudovalo bezpečný náskok a i v Mnichově tak mohli slavit první letošní triumf. Na pódiu jej doplnil ještě Muller a Tarquini, ze šesti pódiových míst obou závodů tak Hondy Civic obsadily na Slovensku čtyři.

Povedená akce, zkuste ji napřesrok určitě také, nejlacinější tribuna přijde na Slovakiaringu na pouhých 7 euro a atmosféra je fantastická!

Michal Fokt
Diskuze (5)
Avatar - Invert
5. 5. 2013 18:16
Re: Civic
To snad ne, můj sen je Octavia III 1,4 TSi >:D
Avatar - Jaros71
5. 5. 2013 00:06
Cest'áky..
Mistrovství světa cestovních vozů v Brně chybí..bohužel!! :no:
Tovární Hondy to určitě oživí..když už pár let nejezdí Alfa Romeo.
Avatar - R32
3. 5. 2013 21:06
článok
super, som rád, že sa tu "podarilo" spraviť článok aj takéhoto zamerania. Slušný článok, super fotky...Trošku sa čudujem, že ste šli na takúto akciu len na pozvanie Hondy, veď ja ako novinár by som takúto služobku absolvoval rád aj bez pozvánky, ale čo už... :-!
Avatar - TeeJay
3. 5. 2013 20:27
WTCC
Výsledek z kategorie snů, jednoduše vynikající. :-) :yes: Díky za super report, snad se to bude jaště zlepšovat. >:-[]
Avatar - Choochoo
3. 5. 2013 14:28
Civic
Povedena akce a povedeny vysledek :yes:
Jo K20, sen kazdeho ridice ;-)