Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řidičům se otevírá nový úsek dálnice D3. Do konce roku je bez poplatku

Diskuze (2)

Dálnice nahrazuje provoz po přetížené silnici I/3, na níž se stávalo mnoho nehod.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevřelo část dálnice D3 Bošilec - Ševětín na Českobudějovicku. Úsekem dlouhým 8,1 kilometru, který stál 1,24 miliardy Kč bez DPH, projeli řidiči poprvé v pondělí kolem 16:00. ŘSD teď staví dalších 30 kilometrů D3. Novinářům to řekli zástupci ŘSD.

Dálnice nahradila provoz po přetížené silnici I/3, na níž se stávalo mnoho nehod. Generální ředitel ŘSD Pavol Kováčik uvedl, že nový dálniční úsek zlepší a zrychlí dopravu a zamezí nebezpečným situacím, kdy řidiči riskantně předjížděli v hustém provozu na I/3. "Pro obyvatele přilehlých obcí spočívá význam také ve snížení hlukové zátěže díky protihlukovým opatřením," uvedl Kováčik.

V úseku Bošilec - Ševětín je 92 stavebních objektů. Součástí je i jeden kilometr z vedlejší stavby D3 Ševětín - Borek, jinak by ho podle ŘSD nešlo využívat. Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica řekl, že 60 procent nákladů pokryly peníze z EU.

Úsek se začal stavět v únoru 2016. "Trasa vede částečně v trase bývalé trati Českých drah, která se musela přeložit, a zčásti v trase silnice I/3, proto byla lhůta výstavby delší," řekl ČTK asistent správce stavby z firmy Pragoprojekt Pavel Mandík.

Úsek stavěly firmy Metrostav, Swietelsky a Doprastav. Jeho součástí jsou i čtyři dálniční mosty a jeden podchod pro pěší.  Do konce roku nebude pro řidiče zpoplatněn.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD v říjnu 2017. Na jaře 2020 chce ŘSD zprovoznit další část D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,6 kilometru, kde jsou náklady 933,2 milionu Kč bez DPH. ČTK to  řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Na jaře začalo ŘSD stavět obchvat Českých Budějovic, který bude součástí D3 a hotov má být v září 2022. Tvoří ho část Hodějovice - Třebonín dlouhá 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné - Staré Hodějovice za 5,28 miliardy Kč.

K hranicím s Rakouskem by měla být D3 hotová na přelomu let 2024 a 2025. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu bude ode dneška 58 kilometrů.

V ČR je rozestavěno 131,4 kilometrů nových dálnic, 52 kilometrů oprav dálnice D1 a 63,8 kilometrů silnic první třídy. ČTK to sdělil mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Diskuze (2)

Doporučujeme

26. 6. 2019 18:32
Re: Pěknej tyjátr
Velký prd jsou České Budějovice rádi. Zvětšit vanu a nechat stejný sifón může jenom debil. Nejdřív měl být obchvat ČB a pak proud aut co se přiřítí do města 150km/h.
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2019 13:23
Pěknej tyjátr
8x nůžky každé za 1 km nové dálnice

minulý rok 4 km nových dálnic, letos 8 km, to je 2x tolik neboli o 100% víc

děkujeme ANO je líp 8 km to je úplná SMRŚŤ nových dálnic :-! :-! :-!

nicméně ČB jsou rádi o tom není žádná