Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rimac zařízl elektrický crossover Bugatti a vyvíjí „bláznivý“ spalovací motor

Filip Melich
Diskuze (0)

Mate Rimac stojí v čele Bugatti druhým rokem a v rozhovoru s britskými novináři se rozhovořil o nejbližší budoucnosti značky, stejně jako o vizích vzdálenější budoucnosti. Je na co se těšit.

Když mladý Chorvat Mate Rimac v polovině loňského roku stanul v čele Bugatti, přinesl s sebou množství nápadů, jejichž realizaci bude v nadcházejících letech zajímavé sledovat. Údajně má plány na následujících deset let a představy o budoucnosti značky i po tomto horizontu. SUV říká jasné ne, na čistě elektrický pohon zatím nevsadí a připravuje „bláznivý“ spalovací motor.

Ani Bugatti neodolalo výdělečnému lákadlu v podobě luxusního crossoveru. Ještě když byl v čele značky Stephan Winklemann, rozhodl se za pomoci Rimaca začít vyvíjet elektřinou poháněný crossover, který by byl svou koncepcí podobný později odhalenému Ferrari Purosangue. Rimac má však o směřování Bugatti jiné představy, proto po nástupu do současné funkce vývoj crossoveru ukončil.

Video se připravuje ...

Místo toho vyvíjí nový spalovací motor, který má být podle jeho slov bláznivý. Mate Rimac začal na pohonné jednotce pracovat ještě před tím, než se vůbec postavil do čela Bugatti. Výsledek vývoje představí už v příštím roce a v rozhovoru s kolegy z britského Auto Express uvedl: „Myslím, že každý bude naším dílem ohromen. Nový spalovací motor jsme začali vyvíjet dva roky před převzetím firmy, což asi nikdo nečekal.

Nástupce modelu Chiron zůstane pod vedením Mate Rimaca hypersportem se spalovacím motorem, jen se s ohledem na směřování automobilového průmyslu stane hybridem. Rimac však už opakovaně dokázal, že s elektřinou umí dělat divy, takže by i nadále mohlo Bugatti být jízdně impozantním autem. Model je vyvíjený jako od základu nový a nebude sdílet žádné díly se svými předchůdci nebo s produkty značky Rimac.

To je ostatně jednou z věcí, na kterých si dává Mate Rimac záležet – aby budoucí modely Bugatti a Rimacu nebyly vzájemně zaměnitelné. Bugatti nabídnou impozantní jízdní vlastnosti, ale kromě toho je bude charakterizovat aristokratický luxus a zaměření na detaily srovnatelné s výrobci luxusních hodinek. Modely Rimacu se oproti tomu zaměří na ohýbání fyzikálních zákonů.

Mate Rimac v budoucnosti značky jednoznačně nevidí SUV. Nějakou formu crossoveru úplně nevyloučil, ani vícemístný model podobný švédskému Koenigseggu Gemera, jen musí dávat smysl z hlediska využití obestavěného prostoru, aby z auta nebylo zbytečně přerostlé monstrum bez většího smyslu. Zatím nevidí cestu v pohonu vodíkem a nechce spoléhat na dokončení vývoje baterií s pevným elektrolytem.

Co ale Mate Rimaca fascinuje, je zájem o analogová auta ve stylu GMA T.50, potažmo GMA T.33, od Gordona Murraye. Zároveň nevylučuje ani nějaký levnější model Bugatti. I když samozřejmě v podání této značky je pojem levnější dosti relativní. V budoucnosti Bugatti se tedy máme rozhodně na co těšit, však už v příštím roce uvidíme nový „bláznivý“ spalovací motor a o něco později má následovat nástupce Chironu.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme