Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RM Sotheby’s zve na aukci výjimečného Ferrari 250 GTO

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 21. 6. 2018 • 21:24
46
Zobrazit náhledy (46)
Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO Ferrari 250 GTO
Mezi hlavní hvězdy letošní srpnové aukce společnosti RM Sotheby's v kalifornském Monterey se má zařadit Ferrari 250 GTO, které je jedním ze čtyř vozů první série osazených karoserií série druhé.

Ferrari 250 GTO v šedesátých letech dvacátého století patřilo k nejlepším závodním vozům své kategorie a dnes se zástupci tohoto modelu předhánějí v tom, který bude nejdražším vozem světa.

Do aukce společnosti RM Sotheby's zařazené Ferrari 250 GTO z roku 1962 sice nemá ambice ohrozit stříbrný exemplář z roku 1963, který se aktuálně pyšní titulem nejdražšího vozu světa, ale rozhodně bude patřit k nejdražším zástupcům svého druhů a zároveň se může pochlubit zajímavou historii.

Ferrari 250 GTO, který bude patřit mezi hvězdy aukce pořádané v Monterey ve dnech 24. a 25. srpna letošního roku, má totiž výrobní číslo 3413 GT a je třetím vozem vyrobeným v rámci první série, čítající celkem 33 exemplářů.

Zároveň se ovšem jedná o jeden ze čtyř vozů první série vybavených v roce 1964 novou karoserií navrženou u Pininfariny a vyrobenou Scagliettim. Tuto karoserii nesla nejprve trojice vozů druhé série.

Svou kariéru toto rudé kupé s třílitrovým vidlicovým dvanáctiválcem v dlouhé přídi zahajovalo jako tovární testovací automobil, s nímž Phil Hill startoval v roce 1962 v Targa Florio.

Následně byl vůz prodán jednomu z tehdejších nejoblíbenějších zákazníků značky Ferrari, jímž byl Edoardo Lualdi-Gabardi. Tento italský závodník gentleman s tímto 250 GTO startoval v roce 1962 v deseti závodech národního šampionátu a devět z nich vyhrál (v jednom dojel druhý). Výsledek byl mistrovský titul z italského národního šampionátu GT.

Edoardo Lualdi-Gabardi získal v roce 1963 druhý vůz Ferrari 250 GTO a exemplář s výrobním číslem 3413 GT prodal. Novým majitelem se stal Gianni Bulgari, který od šedesátých do osmdesátých let dvacátého století stál v čele proslulé šperkařské firmy Bulgari.

V rukou nového majitele patřilo Ferrari opět mezi špičku startovního pole v rámci své třídy. V letech 1963 a 1964 v ní vybojovalo první místo ve slavném závodu Targa Florio.

Po ukončení aktivní závodní kariéry toto Ferrari 250 GTO, které si i přes náročná léta na závodních tratích zachovalo svou původní pohonnou jednotku, převodovku i zadní nápravu, vlastnila celá řada majitelů.

Prozatím posledním z nich je Dr. Greg Whitten, který vůz vlastní od roku 2000 a nyní jej ve špičkovém stavu nabízí k prodeji prostřednictvím aukce společnosti RM Sotheby's. Očekává se, že toto Ferrari 250 GTO bude vydraženo za částku přesahující 45 milionů amerických dolarů, což z něj učiní nejhodnotnější vůz v historii aukcí pořádaných v Monterey.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku