Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rodina Audi TT se může rozrůst i o sedan

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 4. 2014 • 21:18
14
Ingolstadtská automobilka v rámci svých plánů na rozšíření palety modelů hodlá skutečně plně využít potenciálu ukrytého v designu a technice nové generace TT.

Koncem loňského roku byly zveřejněny plány automobilky Audi pro blízkou budoucnost, podle nichž se máme do roku 2020 dočkat jedenácti nových modelů. I díky nim se mají čtyři spojené kruhy dostat přes dva miliony prodaných aut ročně.

V posledním desetiletí se Audi podařilo vyplnit většinu větších i menších mezer ve své nabídce modelů od malého městského A1 přes konvenční hatchbacky, liftbacky, sedany a kombi až po sportovní kupé a roadster, řadu SUV a nechybí ani supersport. I přesto se nějaké skuliny stále najdou.

V souvislosti s představením třetí generace Audi TT, jíž dělal předskokana koncept Allroad Shooting Brake se začalo spekulovat o možném rozšíření nabídky karosářských verzí této modelové řady právě o stylový crossover s karoserií třídveřového kombi. Tyto možnost nepřímo potvrdil i šéf vývoje a výzkumu Ulrich Hackenberg.

Nyní Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro britský Autocar naznačil i další možnost vývoje palety verzí třetí generace TT. Vedle kupé, roadsteru a již zmiňovaného Shooting Brake totiž nadhodil variantu prodlouženého TT, spojujícího styl sportovního vozu s jistou dávkou praktičnosti rodinného automobilu.

Díky tomu se nyní objevují spekulaci o možném vzniku Audi TT s prodlouženým rozvorem a čtyřdveřovou karoserií, zachovávající základní linie výchozího dvoudveřového kupé. Tato karosářská varianta by se mohla stát přímou konkurencí pro úspěšný Mercedes-Benz CLA a zároveň stylovější variantou k Audi A3 Sedan, resp. mohla by se v nabídce své značky rozměrově usadit mezi ním A4 Sedan a A5 Sportback.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
4. 4. 2014 11:36
Re: Q7
Ale no tak, RX 8 bola v dobe svojho vzniku riadny exot z každej stránky. Hádam prvé 4 dverové kupé s oproti otváracími dverami v mainstreame. O Wankeli nehovorím. Čo z produkcie celého koncernu sa približuje emocionálne RX8 ? Vo svojej dobe quattro a potom prvé TT.
3. 4. 2014 09:23
Re: Q7
Rozmerovo moze byt ale pre mna tam rozhoduju aj ine veci nie len rozmer karoserie. Ale co bolo to bolo, nove GL sa posunulo este dalej. Kamarat este stale majitel Q7 mal pozicane nove GL na 3 dni a nakoniec sa rozhodol pre ML. Pocitovo sa necitil v nej dobre vraj mu pripadalo to auto moc velke. Osobne som na Q7 velmi zvedavy a ani tie odklady mi nejako nevadia kedze mam v plane si aktualne vozitko este aspon rok a pol ponechat. Len dufam ze to chlapci nepo.... :-)
3. 4. 2014 09:01
Re: Q7
RX-8 mi nepřišla jako designový úlet. Co se techniky týče, určitě by nepoužili Wankel (o tom ostatně John Doe ani nepsal).
3. 4. 2014 08:50
Re: Q7
Víš, že Q7 má kolem 5,1 metru? Mezi první generací GL a Q7 byly milimetry rozdílu. Co se týče prodejů, nepamatuji si, jak si minulý rok vedla v porovnání s ostatními, ale čísla to byla neuvěřitelná. Vůbec jsem nechápal, jak se může tak dobře prodávat. Částečně kvůli stáří, částečně kvůli tomu, že jsem Q7 nikdy neměl rád.
2. 4. 2014 22:42
Re: Q7
Ano, nová Q7 se posune velikostí i hmotností směrem dolů mezi Touareg a Cayenne a třídu full-size SUV (podle chápání US trhu) obsadí připravovaná Q8.
Články odjinud