Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi chystá do roku 2020 jedenáct nových modelů, chce prodávat 2 miliony aut ročně

David Bureš
Diskuze (0)
Se zvýšením prodejů Audi pomůže rozšíření nabízených modelů. V plánech jsou nová SUV, MPV i sporťáky.

Audi od začátku letošního roku předalo zákazníkům již více než 1.5 milionu automobilů. Vedení automobilky počítá s dalším navýšením prodejů, cílem je do roku 2020 překonat hranici dvou milionu prodaných vozů za rok.

Už překonání 1,5 milionu prodaných aut je pro Audi úspěch. Tento zadaný cíl totiž firma splnila o dva roky dříve, než původně počítala. Že se tuto metu podaří překonat už letos, naznačil předseda představenstva Audi Rupert Stadler poprvé v létě.

Prodeje automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku stabilně rostou, a to již 47 měsíců v řadě. Ještě před deseti lety byla meta milion prodaných aut za rok daleko, v roce 2003 Audi prodalo 769.900 aut. Časy se ale změnily a Audi nyní prodává více aut než Mercedes-Benz, někdejší jednička z německého prémiového tria.

S dalším růstem prodejů pomůže rozšíření nabídky modelů. Šéf Audi se nechal slyšet, že počet nabízených modelů vzroste z dnešních 49 na 60 modelů. Nutno podotknout, že do tohoto čísla Stadler počítá různé karosářské varianty či sportovní verze vozů s písmeny S a RS v názvu. I tak se můžeme těšit hned na několik nových aut.

Co se týče rozšíření nabídky, v příštím roce se začne prodávat plug-in hybrid A3 Sportback e-tron, pro rok 2016 pak Audi potvrdilo příchod malého SUV Q1.

Dále v plánech značky figuruje MPV, které se postaví Mercedes-Benzu třídy B a plánovanému BMW 1 GT. Velkoprostorové Audi s pracovním označením Spacer použije platformu MQB. Vedle toho se spekuluje o miniautu na bázi Volkswagenu Up!, A4 Vario zacíleném na BMW 3 GT nebo luxusním SUV Q8.

Audi také bude chtít dále zlepšit svoji image, o což se postarají nové sportovní modely. Nedávno byl obnoven vývoj elektrického supersportu R8 e-tron, údajně se pracuje i na sériových verzích konceptů Nanuk quattro a Sport quattro.

Plány na zvýšení prodejů a rozšíření nabídky souvisejí se snahou Audi získat titul nejprodávanější prémiové automobilky, který nyní drží BMW. Ani konkurence nespí, jak Mercedes-Benz, tak BMW počítají s rozšířením nabídky. První má v plánu například CLA Shooting Brake, druhý třeba SUV X4.

David Bureš
Diskuze (0)