Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
35 Fotogalerie

Rodina Fiat 500 slaví. Na svém kontě už má tři miliony prodaných kusů

Fiat 500, do dnes už není jen ten roztomilý třídveřový hatchback, ale také otevřené 500C, SUV Fiat 500X a MPV Fiat 500L.

Italská automobilka Fiat má důvod k radosti. Její řada 500 dosáhla v Evropě již na tři miliony prodaných kusů. Rodině 500 se daří, přestože už nějakou horkou novinkou. Výchozí hatch se prodává již od roku 2007, otevřená verze 500C následovala v roce 2009, MPV 500L v roce 2012 a SUV 500X v roce 2014.

 

Jubilejním exemplářem se stal Fiat 500C Star, tedy nová verze tohoto hatchbacku se stahovací plátěnou střechou. Jeho karoserie je vyvedena v bílém odstínu Stella s růžovým nádechem, který ladí s interiérem kombinujícím černou barvu s pískově bílou. Uvnitř se objevují i kožené detaily nebo červeně vyšívané logo 500.

 

Automobilka tvrdí, že jedním z tajemství úspěchu pětistovky je schopnost objevovat nová odbytiště. Výchozí hatchback navíc dokázal, že miniauto nemusí být úspěšné jen v centrech evropských velkoměst, ale i jinde ve světě.

 

Výrobce navíc neustále vůz inovuje, představuje nové edice, aby udržel zájem o něj. V případě 500L a 500X pak sice nabídl jiné karosářské varianty, přesto si v jádru zachovaly charakter originálu.

 

Výsledkem je fakt, že 62 % prodaných kusů vozů rodiny 500 míří mimo domovskou Itálii. Ta přesto zůstává největším odbytištěm, následuje Velká Británie, Francie, Německo a Španělsko.

 

I přes úspěchy pětistovky se řeší, co dál s tímto modelem. Výchozí hatchback by se v roce 2020 měl dočkat nové generace, která bude prémiovější než dosud. A navíc nabídne výhradně elektrický pohon!

 

Vedle toho se hovoří o novém modelu nazvaném Fiat 500 Giardiniera. Ještě za svého života o něm Sergio Marchionne prohlašoval, že nabídne nezaměnitelný design a nejprostornější interiér ve své kategorii. Více o něm nevíme, spekuluje se však, že půjde o pětidveřový hatchback, který bude vlastně nepřímý nástupce již nevyráběného Punta.

 

Otázkou je pak budoucnost Fiatu 500L. Zájem o MPV v Evropě dlouhodobě klesá, úplným hitem není ani samotné 500L, jehož produkci musela automobilka několikrát přerušovat, kvůli nízkému zájmu. Naopak loni modernizované 500X má budoucnost jistou, bez malého SUV se automobilky na starém kontinentu dnes zkrátka neobejdou.