Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rodina Peugeotů si i přes krizi vyplácí dividendy

David Bureš
Diskuze (4)
Francouzské vládě se nelíbí odměny největších držitelů akcií PSA.

Francouzský ministr průmyslu Arnauld Montebourg se chce členů rodiny Peugeot otázat, proč koncern PSA Peugeot Citroën vyplácí dividendy, když má tolik problémů. Rodina Peugeot je největším akcionářem PSA, v koncernu vlastní více než čtvrtinový podíl.

Ministr tímto způsobem reaguje na plány PSA, které počítají s uzavřením továrny Aulnay nedaleko Paříže a snížením výroby v továrně v Rennes.

„Rodina Peugeot nám musí vysvětlit řadu věcí a já je pozvu na ministerstvo, abychom s nimi mohli diskutovat,“ prohlásil v parlamentu ministr průmyslu. Montebourg se dále dotázal, proč se vyplácely dividendy v době, kdy už Peugeot začínal mít potíže.

Ministr prohlásil, že vláda počítá s podporou ekologicky šetrných vozů, jakými jsou například elektřinou poháněné automobily. V tomto sektoru jsou francouzští výrobci poměrně silní. Mluví se také o šrotovném. To ale podle generálního ředitele PSA Philippa Varina není řešením.

U moci jsou nyní ve Francii socialisté, kteří voličům před červnovými parlamentními volbami slibovali, že ukončí pokles průmyslové výroby. Ten v minulém desetiletí vedl ke zrušení až 750.000 pracovních míst.

Podle znalců automobilového průmyslu může nedávné rozhodnutí PSA o propuštění několika tisícovek lidí vést k rozsáhlému propouštění i v továrnách konkurenčních výrobců. To připouští i šéf PSA, který v rozhovoru pro deník Le Monde uvedl, že by nebyl překvapen, kdyby ostatní evropské automobilky snižovaly kapacitu svých továren.

PSA minulý týden oznámilo, že v roce 2014 uzavře továrnu Aulnay a sníží výrobu v továrně v Rennes. Kvůli tomu má své místo ztratit 8.000 lidí. Koncern chce tímto krokem přizpůsobit výrobní kapacitu svých závodů pro očekávaný vývoj na trhu, také tím reaguje na provozní ztrátu, kterou zaznamenal v první polovině letošního roku. Ta činila 700 milionů eur.

David Bureš
Diskuze (4)
19. 7. 2012 11:54
Re: Ministr prumyslu ma pravo se ptat...
no i-on a mitsubishi je podle mě jedno a to samí auto. A ministr se ptá (a tet nikoho nechci urazit, je to můj názor) jelikož to je socialista jak je psáno v článku a socialisté mají v oblibě jako tomu bylo u nás (sice s komunisty, ale to je to samí) znárodňovat a vrtat se v tom čemu nerozumí!! No a dividendy, jsou to akcionáři a z čeho mají žít?? Snad nechtějí aby měli všichni stejně a měli se "dobře"
Avatar - WinDiesel
19. 7. 2012 10:37
Re: Ministr prumyslu ma pravo se ptat...
Absolutní souhlas - Frantíci, hlavně Peugeot se vyčerpali elektrickými eskapádami a teď je ouvej.
Jediné co jsem nevěděl je, že velký díl elektrického dobrodružství platila francouzská vláda. Ale nejsou ty i-ony jen převlečené Mitsubishi?
19. 7. 2012 09:24
Re: Ministr prumyslu ma pravo se ptat...
:yes:
19. 7. 2012 09:12
Ministr prumyslu ma pravo se ptat...
ale to je asi tak vsechno
Kdyby Peugeoti celou spolecnost hned zitra prodali Cinanum, tak je po tom panu ministrovi velke kulove
To je problem politiku, ze podlehli populismu a dali PSA dotace podminene zachovanim vyroby ve Francii
Osobne bych vicemene soukrome spolecnosti takovou dotaci nedal
Schvalit si dividendy je svatym pravem vlastniku
A dalsi dotace na rozvoj elektrotechnologii je podle meho skromneho nazoru take slapnutim vedle, komercne jsou spise neuspesne nez uspesne, respektive jsou uspesne tam, kde existuji dotace na jejich prodej.