Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rodinný podnik Schaeffler prý chce převzít Continental, akcie Continentalu posílily o 24 %

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Německý výrobce valivých ložisek Schaeffler chce údajně koupit koncern Continental, jehož součástí je například i otrokovický výrobce pneumatik Barum.

Německý výrobce valivých ložisek Schaeffler chce údajně koupit koncern Continental, jehož součástí je například i otrokovický výrobce pneumatik Barum. Informace německého tisku o započatých rozhovorech dnes potvrdily oba subjekty. Pokud by se transakce uskutečnila, šlo by letos o největší koupi výrobního podniku v Evropě.

Continental dnes potvrdil, že první krátký rozhovor o možném vstupu skupiny Schaeffler do hannoverského podniku se uskutečnily koncem minulého týdne. Další se prý zatím nekonaly. "Jakmile skupina Schaeffler své úvahy konkretizuje, představenstvo Continental AG je prozkoumá a o výsledcích bude dále informovat náležitým způsobem," sdělil dnes koncern v tiskovém prohlášení.

Po zvěstech o možném převzetí v průběhu dopoledne akcie Continentalu posílily o 24 procent. Cena za jednu akcii tak vyskočila na 67 eur, přičemž nabídka zájemce o koupi odpovídá zhruba ceně 60 eur za akcii. Podle ekonomického listu Financial Times Deutschland (FTD) by ale Schaeffler mohl předložit nabídku v hodnotě přesahující deset miliard eur (233,4 miliardy korun). Pokud by se Continental svému prodeji bránil, je prý firma z bavorského Herzogenaurachu odhodlána i k takzvanému nepřátelskému převzetí mnohem většího koncernu.

Pak by počínání firmy připomínalo dění kolem automobilového koncernu Volkswagen, jejž chce skupováním jeho akcií postupně ovládnout několikanásobně menší výrobce automobilů Porsche.

Rodinný podnik Schaeffler by mohl chtít podle německého tisku využít dosud klesající hodnoty akcií Continentalu na burze. Ještě v pátek činila úhrnná hodnota akcií koncernu jen 8,7 miliard eur.

Od července loňského roku tak hodnota akcií Continentalu klesla téměř o polovinu, což případné převzetí výrazně usnadňuje. Rozvoj koncernu totiž zatěžuje výroba pneumatik, která se potýká s vysokými cenami surovin a váznoucí poptávkou po automobilech. Continental kromě toho nashromáždil také dluhy ve výši 11 miliard eur, které by musel kupující subjekt převzít.

Firma Schaeffler, která na burze kotovaná není, má z převzetím společnosti obchodované na burze jednu zkušenost. V roce 2001 ovládla, i proti vůli jejího vedení, společnost FAG Kugelfischer, která pak byla z burzy vyloučena.

Přes deset miliard za Continental by podle ekonomického listu deníku Handelsblatt byla cena "za hubičku", neboť jenom za akvizici firmy VDO od Siemensu zaplatil koncern před rokem 11 miliard eur.

Zatímco Continental na celém světě zaměstnává asi 150.000 lidí a s letos očekávaným obratem ve výši přes 26,4 miliardy eur patří mezi pět největších dodavatelů automobilových dílů na světě, Schaeffler má roční obrat zhruba devět miliard eur a zaměstnává 66.000 pracovníků.

Vedle pneumatik Continental rovněž dodává elektroniku, hydraulické brzdy a další součástky výrobcům automobilů. V České republice vlastní producenta pneumatik Barum a jičínskou výrobu brzdových posilovačů a válců pro automobily Teves. Divize VDO má v Česku továrny v Trutnově, Brandýse nad Labem, Adršpachu a Frenštátu pod Radhoštěm.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)