Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce chce expandovat, ale opatrně

Michal Fokt
Diskuze (11)
Rozšíření nabídky automobilky Rolls-Royce o luxusní kupé Wraith není signálem, že by se u této aristokratické značky chystala v dalších letech záplava nových modelů. Automobilka má určité plány, v první řadě ale chce zůstat exkluzivním zbožím.

Zatímco běžný smrtelník má určitě dobrý pocit z toho, že se v nabídce automobilky Rolls-Royce objevuje i "malé" a vcelku pohledné kupé Wraith, postavené na bázi menšího ze sedanů Ghost, dosavadní klientela značky dost možná znejistěla - není to snad první krok k tomu, aby se Spirit of Ecstasy objevila na nějakém SUV, MPV nebo dokonce na autě, které by kleslo tak hluboko, že by mohlo být shodou okolností považováno třeba dokonce za konkurenta - považte tu hrůzu - Mercedesu-Benz třídy S?

Šéf Rolls-Royceu Torsten Müller-Ötvös tak jednou rukou mává novým zákazníkům značky, kteří budou moci dvoudveřového Rollse (teoreticky) pořídit už za cenu 215.000 liber, druhou ale musí chlácholit a uklidňovat svou stávající klientelu. Žádná bouřlivá expanze Rolls-Royceu se nekoná a ani konat nebude, tvrdí. Připustil sice, že jsou určité plány na rozšíření nabídky, ty ale prý budou "velmi opatrně zvažovány".

"Chceme značce vytyčit nové směry vývoje, musíme tak ale činit opatrně. Je za námi více než stoletá tradice, což je zodpovědnost, kterou musíme respektovat. Nechceme navyšovat produkci, naše továrna to ostatně kapacitně ani neumožňuje, navíc máme od zákazníků na exkluzivitu značky pozitivní ohlasy".

Ötvös je přesvědčen o tom, že by nebylo nemožné vyrábět 150.000 aut ročně, ale pak už by se nedala prodávat s cenovkou kolem 200.000 liber, v tomto případě se platí za jedinečnost a Rolls-Royce nebude podléhat žádným trendům. Tedy minimálně v době, kdy je u kormidla právě Ötvös.

Podle svých slov si umí představit vstup do nových segmentů trhu, ale ze své pozice vylučuje existenci SUV s logem Rolls-Royce. Tvrdí také, že zákazníci o takový vůz ani neprojevují zájem. Mají garáže, v nichž najdete vozy různých značek, které jsou v dané oblasti nejlepší. Mají Rolls-Royce pro jeho kultivovanost a vytříbenost, k němu Range Rover jako nejlepší SUV a Ferrari jako sportovní auto. Mají to nejlepší z každého "světa" a Rolls-Royce nemá v plánu na těchto pořádcích cokoli měnit.

Co si o této filozofii myslíte? Je vám sympatický konzervativní přístup nebo oceňujete spíše "expanzi v mezích slušnosti" u konkurenčního Bentleye? A jak dlouho asi Rolls-Royceu vydrží?

Michal Fokt
Diskuze (11)
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 00:18
Re: Přístup..
V16 (bohužel) stále ještě nemá NIKDO
PS: Tím "frantíci" jste měl na mysli 4 "do sebe zakleslé" motory VW VR6 v Bugatti? ;-)
To vskutku NENí (neplní "smysl") V16 :-)
Avatar - WalterWhite
25. 3. 2013 14:25
Re: Přístup..
16válec majú už Frantíci :no:
25. 3. 2013 09:30
Re: Expanze
:yes:
Avatar - Iv8
25. 3. 2013 09:23
Re: Expanze
Panebože jenom to ne. Stačí, když se BMW a Mercedes pustili do segmentů, kam podle mne nepatří. I když vydělávají, určitá výjímečnost těchto vozů je ta tam.
25. 3. 2013 01:07
Re: Přístup..
za garáž v konstalaci RR, RR, FF by se zlobil málokdo >:D