Rolls-Royce: turbodiesel pro nový model zatím není vyloučen
Model, označovaný prozatím jako RR4, bude využívat stejnou platformu jako příští generace BMW řady 7, a do prodeje by se měl dostat v roce 2010. Designově to však bude čistokrevný Rolls-Royce, z většího Phantoma převezme například otevírání zadních dveří proti směru jízdy nebo mohutný zadní sloupek. Jeho cena by měla začínat někde mezi 5-6 miliony korun, tedy zhruba o 2 miliony níž než je tomu u Phantomu.
Na rozdíl od hliníkového skeletu Phantomu bude mít RR4 novou strukturu karoserie, která je kombinací oceli a hliníku. Měla by být ale natolik flexibilní, že se RR4 bude od BMW řady 7 lišit rozvorem, rozchodem kol, celkovou výškou i výškou kapoty. Sdíleno bude i mnoho komponent elektroniky a pohonné soustavy, které nejsou vidět.
Otevřená je otázka motorů – Rolls-Royce by chtěl mít v RR4 alespoň jeden vlastní motor, vyloučeno ale není ani převzetí některého z motorů BMW. Mohlo by jít o přepracovanou verzi šestilitru V12 ze současného 760i nebo dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 litru z nového BMW X6, jednou z variant je ale i turbodiesel.
Podle zdroje časopisu Autocar Rolls-Royce vnímá tuto možnost pozitivně. Starší konzervativní zákazníci, kteří by si luxusní vůz se vznětovým motorem nikdy nekoupili, přestávají být pro Rolls-Royce významnou cílovou skupinou a naopak pro naftu hovoří fakt, že plynulý zátah moderního velkoobjemového vznětového motoru odpovídá charakteristickým vlastnostem Rolls-Royce.
O vážnosti situace svědčí diplomatický komentář k tomuto tématu od mluvčího firmy pro Auto Motor und Sport: „V posledních sto letech se u Rolls-Royce stalo mnoho neobvyklých věcí, takže bych to do budoucna nevyloučil“.
O tom, jak to vlastně těch posledních 100 let s Rolls-Roycem bylo, jsme psali ve dvou článcích v sekci Pohledy do historie