Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce: turbodiesel pro nový model zatím není vyloučen

Diskuze (12)
O novém menším modelu Rolls-Royce se mluví už dlouho. Až nyní se ale objevila zpráva, že by se pod jeho kapotou mohl objevit vznětový motor. Napsal to britský časopis Autocar s odvoláním na svůj zdroj uvnitř automobilky.

Model, označovaný prozatím jako RR4, bude využívat stejnou platformu jako příští generace BMW řady 7, a do prodeje by se měl dostat v roce 2010. Designově to však bude čistokrevný Rolls-Royce, z většího Phantoma převezme například otevírání zadních dveří proti směru jízdy nebo mohutný zadní sloupek. Jeho cena by měla začínat někde mezi 5-6 miliony korun, tedy zhruba o 2 miliony níž než je tomu u Phantomu.

Na rozdíl od hliníkového skeletu Phantomu bude mít RR4 novou strukturu karoserie, která je kombinací oceli a hliníku. Měla by být ale natolik flexibilní, že se RR4 bude od BMW řady 7 lišit rozvorem, rozchodem kol, celkovou výškou i výškou kapoty. Sdíleno bude i mnoho komponent elektroniky a pohonné soustavy, které nejsou vidět.

Otevřená je otázka motorů – Rolls-Royce by chtěl mít v RR4 alespoň jeden vlastní motor, vyloučeno ale není ani převzetí některého z motorů BMW. Mohlo by jít o přepracovanou verzi šestilitru V12 ze současného 760i nebo dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 litru z nového BMW X6, jednou z variant je ale i turbodiesel.

Podle zdroje časopisu Autocar Rolls-Royce vnímá tuto možnost pozitivně. Starší konzervativní zákazníci, kteří by si luxusní vůz se vznětovým motorem nikdy nekoupili, přestávají být pro Rolls-Royce významnou cílovou skupinou a naopak pro naftu hovoří fakt, že plynulý zátah moderního velkoobjemového vznětového motoru odpovídá charakteristickým vlastnostem Rolls-Royce.

O vážnosti situace svědčí diplomatický komentář k tomuto tématu od mluvčího firmy pro Auto Motor und Sport: „V posledních sto letech se u Rolls-Royce stalo mnoho neobvyklých věcí, takže bych to do budoucna nevyloučil“.

O tom, jak to vlastně těch posledních 100 let s Rolls-Roycem bylo, jsme psali ve dvou článcích v sekci Pohledy do historie

Rolls-Royce (1904-2004) = 100 let luxusu (1. díl)

Rolls-Royce (1904-2004) = 100 let luxusu (2. díl).

Diskuze (12)
1. 2. 2008 21:42
Re: Asi tak,
To ten už GTI-m zmieňovaný tep doby. Proste diesle sú IN, keď idú do superšportov, prečo nie do noblesných limuzín...? Keď príde rad na elektromotory, tiež sa bude okolo toho polemizovať...
Avatar - Pjenkava
1. 2. 2008 12:55
Hehahu!
Myslim, že většina z nás si RR nekoupí a tak by nám diesel neměl osobně příliš vadit. Je to ale kravina, takovou zprávu může napsat kdekdo... Podle mě je to jen bulvární výmysl pro zvýšení prodeje časopisu. :-)
Avatar - sargis
1. 2. 2008 12:31
RR TDI?
Pochopil som diesel pre Jaguar, znacke to pomoze zvacsit predaje, co prave teraz potrebuje...a prehltol som aj R8 V12 TDI, predsa, marketing, PR, Le Mans, znacka TDI, bla bla...ale diesel pre Rolls Royce? A naco? Sucasne predaje RR z "nemeckym" benzinom su najlepsie za posledne roky...naco diesel? Linearny zatah poskytuje aj velkoobjemovy benzinovy V12, s mensimi vibraciami, svojskym zvukom, charakteristikou...diesel a RR?
1. 2. 2008 12:15
Re: Neobvykle veci a RR
>:-[] >:-[] >:D sila s tym J Lenom