Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce Wraith Office-K: Až za hranice kýče

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Vlastnictví Rolls-Royce samo o sobě dává najevo, že nemáte hluboko do kapsy. Jenže někdo chce své bohatství prezentovat ještě výrazněji...

Na objednávku je možné upravit leccos, třeba Rolls-Royce Wraith. Japonští Office-K se „pochlubili“ svým nejnovějším výtvorem, který určitě nevznikl jen tak pro nic za nic. Těžko by britského aristokrata na kolech předělávali jen pro legraci, spíš se objevil nějaký bohatý klient, který chce být vidět. Ne, nebudu spekulovat o tom, z jakých kruhů pochází, i když mě samozřejmě určité napadají – a japonskou hiphopovou scénu rozhodně na mysli nemám...

Elegantní kupé se proměnilo ve zlatobílou příšernost. Nikoli kýč, ale ještě něco horšího. Vsadili byste se, že se jedná o barvu, případně fólii? Pozor, kus auta, který přijde v Británii na 245 tisíc liber (9,36 milionu korun), by snad někdo neopatlal pochybnou zlatou samolepkou. Ale výsledek je stejně k ničemu, i když v Zemi vycházejícího slunce jistojistě použili kov pravý. Nebo právě proto!

Zlaté je na voze skoro všechno, co dříve pokrýval chrom. A ještě něco navíc. Rámečky oken i koncových reflektorů, kliky, maska chladiče, spodní část nárazníku, loga na předních blatnících, pod nimi umístěné falešné výdechy, lišta na víku zavazadelníku, difuzor... A co kola? Nesou značku Forgiato, zcela zapadají do absurdního vzhledu stroje, a to nejen svým čtyřiadvacetipalcovým průměrem... „Coachline“ na bocích určitě svýma zručnýma rukama a štětci nemaloval Mark Court, kterého Rolls-Royce právě proto zaměstnává.

Novodobý Wraith se pod světly reflektorů poprvé objevil v Ženevě 2014. Jedná se o druhý Rolls-Royce toho jména, prvních bylo s řadovými šestiválci OHV 4,26 l vyrobeno v letech 1938-1939 jen 491 kusů. Moderna má pod kapotou vidlicový dvanáctiválec 6,59 l. Agregát je přeplňovaný dvěma turbodmychadly, disponuje též čtyřventilovou technikou a přímým vstřikem. Zatímco dříve Rolls-Royce výkon svých motorů udával jako dostatečný, dnes víme, že nový Wraith vpředu schovává 465 kW a ještě k tomu 800 N.m, točivý moment přenáší dozadu osmistupňový automat ZF. Kupé dlouhé 5,27 m ovšem váží takřka 2,4 tuny. I tak ale dokáže klidu na stovku zrychlit během 4,6 s a jede dvěstěpadesátkou, než zasáhne omezovač.

Bílo-zlatý kus od Office-K bude mít pod kapotou ještě více síly, protože má výfuk Miracle s dvojitou koncovkou. Samozřejmě také pozlacený, jak jinak? Tuner, jestli se tak vůbec dá nazvat, se bohužel nepochlubil fotkami interiéru. Nebo bohudík? Pevně doufám, že neměl dostatek drahého kovu na to, aby zprznil ještě vnitřek. Naštěstí alespoň nesáhl na sošku Spirit of Ecstasy, za což by mu určitě v Goodwoodu usekli ruce.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - jimmbo205
13. 11. 2015 14:50
hnus...
Další důkaz toho, že když někdo má spoustu peněz, neznamená to že má i dobrej vkus...
Avatar - TeeJay
13. 11. 2015 14:13
(Ne)vkus
Já bych to en block neodsuzoval. Zlatá k bílé ladí a neuráží mě to, stejně jako ta kola. Co mě ale ničí, je ten spodní bodykit, těmi nárazníky to celé zabili. 8-s