Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rover 25 a 45

Tomáš Zajíček
Rover 75 zahájil "nové" období tradiční britské automobilky, po její velké finanční krizi, kterou nakonec museli manažeři Roveru zažehnat sňatkem s BMW.

Další novinky na sebe nenechaly dlouho čekat. Modelové řady 200 a 400, které však stále vycházejí z dřívější spolupráce s Hondou, dostaly facelift. Ten se týká především přední části obou Roverů, úpravy mnoha dílů ukrytých pod karosérií a také motorů. "Facelift" dostaly také typová označení. Z dvoustovky je nyní dvacetpětka a ze čtyřstovky čtyřicetpětka.

Nyní mají modely 25, 45 i 75 čtyři kruhové světlomety. Při detailním prozkoumání je zřejmé, že byly zachovány drobné odlišnosti. Nejčistěji se zdá být vyřešena přední část Roveru 25.

Motorová paleta Roveru 25 také nezůstala bez povšimnutí. Základní čtyřválec 1,4 16V je nyní k dispozici ve dvou výkonových variantách 62 a 76 kW, původní osmiventilová verze byla vypuštěna z výroby. Šestnáctistovka má maximální výkon 80 kW a osmnáctistovka 86 kW (oba 16V). Kromě vysokovýkonné verze GTi (1,8 16V/106 kW, proměnné časování ventilů), mají všechny motory prodloužené servisní intervaly na 24 000 km!

Standardem je samozřejmě pětistupňová manuální převodovka, ale příznivci automatů také nemusejí být zklamáni. Pro motor 1,8 16V je k dispozici nová EmCVT převodovka s označením Steptronic, která má navíc možnost řazení šesti fixních pseudostupňů (podobně jako u nové Primery CVT M6).

Rover 45 má výkon zážehového motoru 1,4 16V ještě povýšen na 86 kW. Motory 1,6 a 1,8 jsou stejné jako u pětadvacítky (1,8 možno kombinovat také s EmCVT převodovkou Steptronic). Vrcholem nabídky je nyní dvoulitrový šestiválec do V s výkonem 110 kW a nejvyšším točivým momentem 185 Nm. Dodáván však bude (bohužel) pouze s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby rychlostí Steptronic.

Vznětové motory pro 25 i 45 zastupuje dvoulitrový přímovstřikový turbodiesel s maximem točivého momentu 240 Nm a výkonem 74 kW. Normovaná průměrná spotřeba vychází na pouhých 5,1 l/100 km.

Výkonnější motory si vynutily drobné úpravy na podvozku i řízení. Sériově použité pneumatiky jsou nyní širší.

Velká pozornost byla věnována u obou modelů zvýšení bezpečnosti posádky. Instalovány jsou nyní větší airbagy s předpínači pásů. Důležitější je však nová konstrukce celé přední části modelu 25, která využívá poznatků z bezp. konstrukce 75-ky.

U obou modelů je rozšířena nabídka barev i vnitřního čalounění. Přední sedadla mají nový ergonomičtější tvar. Další drobností jsou nové kryty vnějších zrcátek, podobné jakou u 75.

Oba modely se již vyrábějí, takže je brzy uvidíme i na našich silnicích. Co nejdříve vám oba inovované Rovery představíme v redakčním testu.



Tomáš Zajíček