Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rover 75 V8: návrat osmiválce

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Rover 75 dostal osmiválcový motor Ford a tak by měla být sedmdesátpětka teoreticky schopná konkurence se silnými a luxusními německými sedany.

Rover 75 dostal osmiválcový motor Ford a tak by měla být sedmdesátpětka teoreticky schopná konkurence se silnými a luxusními německými sedany.

Osmiválec má zdvihový objem 4,6 l, dává největší výkon 191 kW a točivý moment 410 Nm. Stejný motor se objevuje nejen v odvozených sedanech MG, ale také ve sportovním kupé XPower. Model 75 V8 převzal hnací ústrojí s pohonem zadních kol z modelu MG ZT 260 V8, zde však s automatickou převodovkou. Zrychlení z klidu na 100 km/h je otázkou přibližně 7 sekund, nejvíce jede Rover 75 V8 rychlostí 150 mph, tedy asi 240 km/h.

Luxusní vůz dostal novou masku, která nápadně připomíná nový styling Audi. Co bylo dříve, jestli slepice nebo vejce, si ani v tomto případě netroufáme říci.

Osmiválcový motor pod kapotou Roveru není v historii této značky vůbec novinkou. Osmiválcové reprezentační limuzíny britské značky používali ve své době také premiéři britské vlády včetně železné lady-Margaret Thatcherové. Posledním v řadě velkých Roverů s motorem V8 byl ten s označením 3.5-litre Vitesse.

Celá řada 75 prošla v lednu faceliftem, který zahrnoval úpravu přídě, zádě a zavedení tří provedení interiéru.

Ondřej Láník
Diskuze (8)