Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Royal Enfield Thunderbird X je stylový cruiser z Indie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Royal Enfield sice stále vyrábí především motocykly, které vyvolávají dojem, že jsou dobře udržovanými veterány, ale vedle nich má ve své nabídce i modely, u nichž není nostalgie na prvním místě.

Royal Enfield má ve své nabídce tradiční jednoválcové modely Bullet a Classic, které na první pohled vypadají jako stroje ze čtyřicátých a padesátých let dvacátého století, i když jejich motory splňují emisní normu Euro 4.

Dnes již tradičním zástupcem indické značky je i café racer Continental GT ve stylu šedesátých let. Do minulosti se pak minimálně svým vzhledem vrací i dvojice zcela nově vyvinutých dvouválců Interceptor 650 a Continental GT 650, jejichž světová premiéra se odehrála na výstavě motocyklů EICMA 2017 v Miláně.

Retro je jednoduše hlavním poznávacím znamení pro motocykly Royal Enfield, i když jsou zde jisté výjimky v podobě cestovního endura Himalayan, u nějž značka poprvé použila centrálně umístěný tlumič zadního kola, nebo moderně se tvářících cruiserů Thunderbird 350 a 500, sdílejících ovšem techniku s modely Bullet a Classic.

Novinkou, která svým vzhledem rovněž nechce vyvolávat vzpomínky na minulost, se stal model Thunderbird X, který je prozatím určen pouze pro indický trh. Tento nový model rozvíjí styl výše zmíněných cruiserů a díky poprvé v historii značky použitým litým kolům v kombinaci s řešení řídítek i přístrojů a designem palivové nádrže i nízkého sedla působí poměrně moderní dojmem.

Technika je ovšem věrná tradicím a Thunderbird X sdílí rám i nabízené motory s modely starších řad Thunderbird, Bullet a Classic, což znamená, že v trubkovém rámu je usazen vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec se vstřikováním paliva.

Royal Enfield Thunderbird X je k dispozici s motorem o objemu 346 cm3 nebo 499 cm3. První uvedený disponuje nejvyšším výkonem 15 kW (20 k) při 5250 min-1 a točivým momentem 28 N.m při 4000 min-1, zatímco druhý nabízí nejvyšší výkon 20,6 kW (27,6 k) při 5250 min-1 a točivý moment 41,3 N.m při 4000 min-1. V obou případech je použita pětistupňová převodovka.

Pětistovka i třistapadesátka mají shodný rozvor kol 1350 mm i celkovou délku 2040 mm, šířku 830 mm a výšku 1140 mm, ale liší pohotovostní hmotnosti, která má model s větším objemem motoru 197 kg, zatímco ten druhý 195 kg.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)