Royal Enfield Classic 500 Pegasus vzdává hold hrdinům 2. světové války
Historie jména Royal Enfield sahá až do devadesátých let devatenáctého století a začala se psát ve Velké Británii. První motocykly jej nesly na počátku dvacátého století a značka byla v jeho první polovině jedním z řady úspěšných výrobců motorek z Velké Británie.
Důležitým milníkem v její historii je rok 1949, kdy vstoupila do Indie. Nejprve zde své stroje prodávala a v roce 1955 se zrodil Enfield India s licenční výrobou britských jednoválců. Mateřské firmě Royal Enfield se od počátku šedesátých let dvacátého století podobně jako řadě další britských výrobců motorek nevedlo příliš dobře a její brány se uzavřely v roce 1971.
Naopak Enfield India si dál žil svým životem a vyráběl nadále jednoválce podle britského vzoru, které začal v osmdesátých letech dvacátého století dovážet i do Evropy. Zde začala popularita zastaralých, ale elegantních strojů stoupat s nástupem módní vlny zaměřené na retro.
Na počátku jednadvacátého století již indická firma používá jméno svého britského zakladatele a dnes je již Royal Enfield plnohodnotným hráčem na evropském motocyklovém trhu. Milovníci klasiky oceňují jeho vzduchem chlazené jednoválce i styl.
Tradicím své značky zůstává věrná i novinka v podobě limitované edice modelu Classic 500 s označením Pegasus, odkazující svým jménem na britské výsadkové divize z období druhé světové války. Zároveň je pak tato novinka připomínkou lehkého motocyklu Royal Enfield RE/WD 125 přezdívaného Flying Flea (létající blecha) a využívaného výsadkáři.
Royal Enfield Classic 500 Pegasus na první pohled skutečně působí dojmem motocyklu vyráběného pro armádu ve čtyřicátých letech, za což samozřejmě vděčí své konstrukci a rovněž i zvolenému barevnému provedení i stylovým detailům v čele s jednomístným sedlem a brašnami po stranách zadního kola.
Po technické stránce zůstává Pegasus věrný standardnímu Classic 500, což znamená, že v trubkovém rámu je usazen vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 499 cm3, který je vybaven vstřikováním paliva a splňuje emisní normu Euro 4.
Motor, disponující výkonem 20,6 kW (27,6 k) při 5250 min-1 a točivým momentem 41,3 N.m při 4000 min-1, roztáčí zadní kolo prostřednictvím pětistupňové převodovky. Motocykl s rozvorem kol 1360 mm a celkovou délkou 2140 mm má pohotovostní hmotnost 194 kg.
Royal Enfield uvádí, že model Classic 500 Pegasus vznikne v limitované edici 1000 motocyklů, z nichž má být čtvrtina určena pro indický trh. Ve Velké Británii je cena stanovena na 4.999 britský liber (zhruba 150.000 Kč).