Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozhovor s autokrosařem Petrem Nikodémem: Česko má mistra Evropy!

Petr Nikodém
Mistr Evropy Petr Nikodém v plném tempu na trati za volantem stroje, jehož design připomíná českou národní vlajku
Petr Nikodém
První chvíle krále evropského autokrosu poté, co vítězně protnul cíl finálové jízdy
31 Fotogalerie
Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Autokrosový jezdec Petr Nikodém získal titul mistra Evropy v královské třídě Superbuggy. Po patnácti letech dokázal vyhrát v této kategorii Čech.

Na starém kontinentu existuje autokrosový šampionát od roku 1977. Za pětačtyřicet let jeho fungování ho dokázalo v nejvyšší kategorii vyhrát pouze osm Čechů.

Co dělá šampion, když nezávodí?

Většinu času trávím v naší rodinné firmě, Máme nový showroom v Klíčanech u Prahy, kde prodáváme karavany a obytné vozy. Vedle toho ještě půjčujeme velké karavany produkcím, když se natáčejí filmy nebo reklamy. První tři měsíce letošního roku probíhaly dost hekticky, protože jsme stěhovali firmu do nových prostor a současně museli chystat auto na novou sezonu. Minimálně měsíc jsme trávili dvanáct hodin denně v práci a poté připravovali věci na sezonu. Na první závod jsme přijeli s rozebranou buginou a na místě ji dávali dohromady. Tahle příprava je v celém roce nejsložitější.

Video placeholder
Škoda Buggy - Škoda muzemu • Zdroj: auto.cz

Takže se v současné době věnujete práci v kanceláři?

Už chápu, když někteří naši soupeři vynechají ročník, protože si musí vlastním byznysem vydělat prostředky na to, aby mohli závodit. Hned víkend po skončení sezony jsme byli na výstavě v Brně. Další víkend nás v showroomu někdo vykradl, takže jsem s kolegy z práce strávili nějaký čas výslechy na kriminálce. To byly poslední dva víkendy, a tak doufám, že další budou klidnější.

Jak funguje závodní tým?

Když to sečtu, je nás docela hodně. Vnitřní kruh tvoří otec jako šéf týmu, který se stará o logistiku a organizační věci. K tomu jsou tři mechanici, kteří pracují na zaměstnanecký poměr, dva z nich jezdí na každé závody. Vnější kruh tvoří specialisté na motory, elektroniku, převodovku, plasty atd. Někteří s námi jezdí na většinu závodů, jiní mají práci spíše mimo závody, a tak není potřeba, abychom na závodě byli všichni najednou. Většinou se jedná o spolupracovníky, kteří s námi pracují řadu let. Řádově nás je kolem třiceti, aby auto mohlo fungovat na nejvyšší úrovni.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi