Roztomilá Kia Ray EV předběhla dobu. Teď se vrací a pořád nestojí moc
Jihokorejská automobilka představila druhou generaci drobného elektromobilu pro domácí trh. Základní cenu pod půl milionu můžeme v Evropě jen závidět.
Kia je dnes považována za jednoho z předních výrobců elektromobilů, avšak málokdo ví, že tato cesta nezačala u modelu Soul EV v roce 2014. Průkopníkem byl model Ray, představený o tři roky dříve a určený výhradně pro domácí jihokorejský trh.
Přestože tento drobný automobil Ray EV segmentu „light car“ předběhl svou dobu a jeho výroba musela být v roce 2018 ukončena z důvodu nedostatečného zájmu, Kia se ho rozhodla vzkřísit a uspokojit tak poptávku po cenově dostupných elektrických vozech.
O znovuuvedení malého elektromobilu bylo jasno již několik dní před jeho oficiálním představením když jeden z představitelů společnosti Kia sdělil společnosti KED Global, že „nový Ray EV má rozšířit možnosti zákazníků díky dojezdu přes 200 km, optimalizovaným jízdním výkonem pro centrum velkoměsta a prostornému interiéru.“ Představitel společnosti Kia dodal: „Je to nejlepší volba pro zákazníky, kteří čekají na vstupní elektrický miniautomobil.“
Velmi slušný dojezd nové verze má na starosti baterie LFP dodávaná společností CATL o kapacitě 35,2 kWh, která má téměř dvojnásobnou kapacitu oproti 16,4 kWh akumulátoru předchozí generace. Tabulkový dojezd se tedy skutečně ustálil na 205 km v kombinovaném provozu. Nabíjení z 10 na 80 % by mělo na rychlonabíječce o výkonu 150 kW zabrat zhruba 40 minut. Elektromotor je také výkonnější - dosahuje výkonu 86 koní a točivého momentu 147 Nm ve srovnání s motorem o výkonu 67 koní v předchozím modelu.
Pečlivou modernizací samozřejmě prošel také interiér. Středobodem kabiny se stal rozsáhlý infotainment, kterému sekunduje digitální kokpit za volantem. Panel klimatizace zůstal oddělený a jeho ovládání zřejmě zajistí standardní fyzická tlačítka, která nalezneme rovněž na volantu.
Stejně tak jako předchůdce, je aktualizovaný model Kia Ray EV k dispozici pouze pro jihokorejský trh, přičemž předobjednávky jsou již spuštěny. Základní cena malého elektromobilu činí 27,35 milionu wonů, což je v přepočtu asi 460 tisíc korun.