Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RUF SCR pod vizáží klasického Porsche 911 ukrývá vlastní konstrukci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
RUF Automobile GmbH navazuje na svou loňskou novinku CTR a oživuje další slavný model ze své historie. I v jeho případě minulost připomínají pouze linie karoserie, odstín laku karoserie a označení.

Německá společnost RUF Automobile GmbH si pro loňský autosalon v Ženevě připravila příjemné překvapení pro příznivce jednoho z jejích nejpopulárnějších modelů, jímž je CTR z roku 1987, který byl radikální úpravou tehdejšího Porsche 911 Turbo a proslavil se pod přezdívkou Yellow Bird, když představila jeho moderní interpretaci, pocházející z jejího vlastního vývoje.

Pro letošní 88. ročník autosalonu v Ženevě si RUF Automobile GmbH připravila podobné překvapení a rozhodla se stejným způsobem oživit původní model SCR. Ten byl představen v roce 1978 a vycházel z tehdejšího Porsche 911 SC, od nějž se mimo jiné lišil objemem motoru zvětšeným z 3,0 l na necelých 3,2 l a výkonem zvýšeným ze 132 kW (180 k) na 158 kW (215 k).

RUF SCR pro rok 2018 není tak jako jeho vzor z konce sedmdesátých let pouhou úpravou aktuálního Porsche 911, ale zcela novým vozem, vycházejícím z konstrukce v loňském roce uvedeného RUF CTR.

Základem kupé, jehož podvozek využívá zavěšení kol typu pushrod a zelený lak karoserie odkazuje na vzor z let sedmdesátých, je karbonový monokok, který doplňují vpředu i vzadu ocelový rámy a ochranná klec, která se klene nad prostorem pro posádku.. Díky tomuto řešení vyniká RUF svou tuhostí a především hmotností, která se má v případě modelu SCR pohybovat kolem 1250 kg.

Za zadní nápravou má novinka uložen atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 litru, který je inspirován motorem původního SCR a je naladěn na nejvyšší výkon 375 kW (510 koní) při 8270 min-1 a točivý moment 470 N.m při 5760 min-1. Hodnoty poskytované pohonnou jednotkou míří k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Díky své nízké hmotnosti a extrémně výkonné pohonné jednotce má nový RUF SCR dosahovat maximální rychlosti 320 km/h. Akceleraci RUF Automobile GmbH prozatím neuvádí, ale zmiňuje spotřebu paliva 13,6 l benzinu na 100 km v kombinovaném provozu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)