Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RUF SCR pod vizáží klasického Porsche 911 ukrývá vlastní konstrukci

RUF SCR
RUF SCR
RUF SCR
RUF SCR
10 Fotogalerie
Diskuze (0)
RUF Automobile GmbH navazuje na svou loňskou novinku CTR a oživuje další slavný model ze své historie. I v jeho případě minulost připomínají pouze linie karoserie, odstín laku karoserie a označení.

Německá společnost RUF Automobile GmbH si pro loňský autosalon v Ženevě připravila příjemné překvapení pro příznivce jednoho z jejích nejpopulárnějších modelů, jímž je CTR z roku 1987, který byl radikální úpravou tehdejšího Porsche 911 Turbo a proslavil se pod přezdívkou Yellow Bird, když představila jeho moderní interpretaci, pocházející z jejího vlastního vývoje.

Pro letošní 88. ročník autosalonu v Ženevě si RUF Automobile GmbH připravila podobné překvapení a rozhodla se stejným způsobem oživit původní model SCR. Ten byl představen v roce 1978 a vycházel z tehdejšího Porsche 911 SC, od nějž se mimo jiné lišil objemem motoru zvětšeným z 3,0 l na necelých 3,2 l a výkonem zvýšeným ze 132 kW (180 k) na 158 kW (215 k).

RUF SCR pro rok 2018 není tak jako jeho vzor z konce sedmdesátých let pouhou úpravou aktuálního Porsche 911, ale zcela novým vozem, vycházejícím z konstrukce v loňském roce uvedeného RUF CTR.

Základem kupé, jehož podvozek využívá zavěšení kol typu pushrod a zelený lak karoserie odkazuje na vzor z let sedmdesátých, je karbonový monokok, který doplňují vpředu i vzadu ocelový rámy a ochranná klec, která se klene nad prostorem pro posádku.. Díky tomuto řešení vyniká RUF svou tuhostí a především hmotností, která se má v případě modelu SCR pohybovat kolem 1250 kg.

Za zadní nápravou má novinka uložen atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 litru, který je inspirován motorem původního SCR a je naladěn na nejvyšší výkon 375 kW (510 koní) při 8270 min-1 a točivý moment 470 N.m při 5760 min-1. Hodnoty poskytované pohonnou jednotkou míří k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Díky své nízké hmotnosti a extrémně výkonné pohonné jednotce má nový RUF SCR dosahovat maximální rychlosti 320 km/h. Akceleraci RUF Automobile GmbH prozatím neuvádí, ale zmiňuje spotřebu paliva 13,6 l benzinu na 100 km v kombinovaném provozu.

Začít diskuzi