Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RUF v Ženevě 2010

Michal Fokt
RUF se sice v Ženevě skrýval v malé hale pod schody, nedaleko záchodků, ale dost neprávem (leda že by panoval strach z ekoaktivistů). Kam byste postavili Porsche 911 s osmiválcem vy?

RUF RGT-8

Ano, RUF namontoval za zadní nápravu „jedenáctky“ místo plochého šestiválce vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru, výkonu 410 kW při 8500 min-1 a s točivým momentem 497 Nm v 5400 min-1. V konstrukci „véosmičky“ se uplatnily nové titanové díly, mazání pomocí suché klikové skříně, či půlkruhové spalovací prostory.

Osmiválec blíže neupřesněného původu pochopitelně plní evropské i americké emisní standardy, ba co víc – prý váží o dokonce o 36 kilogramů méně než původní šestiválec 3,8 litru od Porsche!

V upraveném interiéru přibyl integrovaný ochranný rám, zvenku zase můžeme obdivovat černá devatenáctipalcová litá kola přímo od společnosti RUF, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup. Za jejich paprsky vykukují karbonové brzdy, které by měly tohoto zeleného ďábla spolehlivě udržet na řetězu.

Výrobce zatím nezveřejnil žádné výsledky výpočtů nebo měření, týkajících se zrychlení, či dosahovaných maximálních rychlostí, už teď je ale jasné že pro slabší povahy svezení v RGT-8 určitě nebude.


Michal Fokt