Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlotest SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDI se střešním stanem: Bejvák pro tři za super peníze!

David Šprincl
Diskuze (5)

Na cestu k moři jsme letos zvolili netradičně pořádně velký pick-up SsangYong Musso Grand. Díky víceprvkové zadní nápravě a vysokému výkonu se hodí i na tak dlouhé cesty.

SsangYong Musso je kus auta. Však se v České republice nenabízí v krátké variantě, ale jen ve verzi Grand, která nabídne úctyhodnou délku 5405 mm. A přitom není ani drahý – nabízí se vždy s pohonem všech kol a ve variantách Style od 729.900 Kč s DPH a vyšší Premium za 959.900 Kč.

Automat se vyplatí

Za jednotný příplatek 48.000 Kč dostanete šestistupňovou automatickou převodovku Aisin. Ta je mimochodem skvělá. Rozumí si optimálně se čtyřválcovým dieselem 2.2 e-XDI, který má teď výkon 149 kW místo dřívějších 133 kW. Mimochodem v námi testované verzi s šestistupňovým automatem je točivý moment 441 Nm, zatímco u manuálu zůstává jen 400 Nm.

Zátah je drtivý odspodu, při rozjezdech necuká a do světa pick-upů přináší až skoro sportovní svezení. Však je také možno přepnout jízdní režim z normálního nebo zimního i na sport. Jezdili jsme za 8,5 l/100 km.

Komfort a výbava Musso Grand

Při dlouhé cestě jsme ocenili komfort zadní nápravy – musso totiž může mít dva typy. Levnější verzi tlumí listové pružiny, které snesou na korbě náklad až jedné tuny. Dražší varianta s víceprvkem sice uveze jen 800 kg, zato nabídne slušný komfort bez očekávaného otřásání na nerovnostech.

V interiéru jsme ocenili konzervativní ovládání a jednoduchou pochopitelnost. Standardem je připojení na Android Auto, které nás pomohlo provést kolonami po cestě. Komfort nám zajistily kožené sedačky s funkcí odvětrávání. Jen to vyžaduje umět s nimi zacházet, jinak si odnesete bolest ofouklých zad.

Přes takový komfort a vysokou výbavu je však zarážející, že některé prvky výbavy vůbec musso neumí – typicky diodové světlomety LED, které slouží jen pro denní svícení. Takže svítí xenony pro tlumený režim a s klasickou žárovkou pro dálková světla.

Video se připravuje ...

Plusy

  • Solidní komfort
  • Pohodlná sedadla
  • Silný motor s rozumnou spotřebou
  • Prostorný a kvalitní interiér
  • Výborný poměr ceny/výbavy a výkonu

Minusy

  • Omezená možnost konfigurace
  • Široký středový panel

Stan Thule Approach M: S výhledem na hvězdy

Pokud je pro vás cílem užít si cestu a nespěchat, doporučujeme po trase k moři zastavit třeba v rakouských Alpách nebo slovinských parcích. A pokud nechcete ztrácet čas hledáním ubytování, skvělým tipem je autostan na střeše.

Na našem mussu jsme vyzkoušeli novinku Thule Approach M pro dvě až tři osoby. Na střechu ho díky hmotnosti 58 kg dají i dva lidé, samotné rozložení nezabere víc než tři minuty. Šikovným detailem je omezovač momentu utažení upevňovacích šroubů, takže závity nepřetáhne ani úplné kopyto.

Po použití stačí nechat uvnitř spacáky a další ložní prádlo, pomocí schůdku stan zaklopit a schody na něj položit. Snadné jako facka. Cena 74.900 Kč odpovídá kvalitě a trvanlivosti s možností dokoupení příslušenství a náhradních dílů zavedeného švédského výrobce. Autostan si přece nepořizujete na jednu sezonu.

Technické údaje
Motor vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu podélně
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem  2157 cm3
Výkon  149 kW při 3800 min-1
Točivý moment 202 Nm při 3800 min-1
Pohon přiřaditelný pohon všech kol, uzávěra zadního diferenciálu
Převodovka samočinná planetová převodovka s měničem, 6°
Nejvyšší rychlost  183 km/h
Kombinovaná spotřeba dle NEDC 9,0-9,2 l/100 km
Délka x šířka x výška  5405 x 1950 x 1855 mm
Rozvor náprav  3210 mm
Rozchod kol vpředu/ vzadu 1640/1640 mm
Provozní/užitečná hmotnost  2100-2210/855-965 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného  750/3500 kg
Objem palivové nádrže 75 l
Standardní pneumatiky 235/70 R17, testovaný vůz 255/60 R18
Rozměry korby D x Š x V  1610 x 1570 x 570 mm
Celková záruka  5 let/100 000 km, 5 let/100 000 km na lak, 6 let na neprorezavění karoserie
Nejlevnější Musso Grand (2.2 e-XDI (149 kW) 6MT 4x4)  729 900 Kč
Nejlevnější 2.2 e-XDI (149 kW) 6AT 4x4 777 900 Kč
Testovaný vůz  1 121 700 Kč (verze Premium AT 1 007 900 Kč + panoramatická kamera 24 200 Kč, 18“ kola v černé designu 8700 Kč, paket Premium+ 49 900 Kč, metalíza 18 900 Kč). 
David Šprincl
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2023 22:39
Re: Diesel je přirozeně správné řešení,
Tak to zkus. Chtěl jsem si to koupit s manuální skříní, ale "no way"
Avatar - narona
11. 6. 2023 15:11
Re: Diesel je přirozeně správné řešení,
Ale je vždyť to i píšou že automat je za příplatek.
Akorát automat přenese větší krouťák, přeci jen planeta zabírá na 3 zuby.
Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2023 13:28
Diesel je přirozeně správné řešení,
ale nechápu, proč v tom volitelně není manuální převodovka
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2023 14:55
Re: Nedostatočný test
Je jasné, že tím nikam nejeli a ve stanu nespali.
Naštěstí se nemusím spoléhat na AUTO.cz. Lepší testy Mussa už byly s popisem všeho co požaduješ.
10. 6. 2023 10:34
Nedostatočný test
Opäť nedostatočná. :no:

Píšete o aute na dlhé cesty a diaľnicu.
Pritom neuvedie ako fungujú asistenti, či ich auto vôbec ma, neuvedie ani otáčky motora a polomer otáčania.
Sklon a pohodlie na zadných sedadlách taktiež nespomenute.


Xenony, pokiaľ ide o plne svietiacu verziu s ostrekovačmi sú ďaleko výkonnejšie ako diódy.