Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rýsuje se fúze SsangYong Motor s GM Daewoo, vláda požaduje prodej

Dan Vořechovský
Diskuze (2)
Korejskou automobilku SsangYong Motor, která se nachází v konkurzním řízení, může podle korejského tisku koupit arabský investor nebo ovládnout banka KDB, spojit ji s automobilkou GM Daewoo a prodat.

Korejská vláda má podle informací deníku Korea Times požadovat převzetí automobilky SsangYong Motor novým vlastníkem. Ačkoliv to korejská vláda popírá a tvrdí, že v SsangYongu nedrží žádný podíl, je pravdou, že klíčovým věřitelem automobilky je státní banka Korea Development Bank (KDB).

V korejském tisku se nejvíce spekuluje o zájemci ze Středního východu. Informace se navíc objevily v okamžiku, kdy do Kataru míří korejská obchodní delegace. Katarský korunní princ Tamim Bin Hamad Al Thani se navíc nechal slyšet, že se chce na setkání s Korejci bavit o podpoře automobilového průmyslu. SsangYong vyrábí sportovně-užitková vozidla, která se na Středním východě těší značné oblibě.

SsangYong již má zkušenosti s arabskými investory. Automobilka v roce 2004 jednala o vstupu saúdskoarabské investiční společnosti Grouptech Saudi, která dokonce předložila nabídku na převzetí korejské automobilky. SsangYong však nakonec ovládla čínská automobilka SAIC.

Aktuálně se objevila také možnost fúze SsangYongu s automobilkou GM Daewoo, kterou prosazuje již zmíněná banka KDB. Banka však k fúzi potřebuje získat práva na řízení obou automobilek. GM Daewoo má totiž rovněž potíže a podle KDB se z nich vlastními silami nedostane. Banka již podnikla kroky k převzetí řízení firmy. Pokud se jí to podaří, pokusí se o fúzi se SsangYongem a následně o prodej vzniklé společnosti. Fúzi obou firem podporují i analytici, kteří se domnívají, že společná firma by našla nového majitele ve velmi krátké době a navíc by přinesla čerstvý vítr na domácí automobilový trh.

Dan Vořechovský
Diskuze (2)
3. 6. 2009 23:11
Re: Pochybnosti
"Navíc co by jako chtěl znovuzrozený Chevrolet (potažmo celé GM) prodávat v Evropě, když už se zbavil Opela?" Asi nic. Jinak toho Oplu se uplne nezbavil. ;-)
Avatar - DaewooMaster
3. 6. 2009 18:49
Pochybnosti
No nevím, jestli je na té fúzy něco pravdy. Když DAEWOO v roce 1998 převzalo SsangYong poprvé, důvod byl jasný - do portfolia Daewaa přibylo SUV a luxusní limuzína. Jenže teď už má Winstorm = Captiva/Antara a Veritas = Holden Statesman. Navíc co by jako chtěl znovuzrozený Chevrolet (potažmo celé GM) prodávat v Evropě, když už se zbavil Opela? :-O