Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i7
BMW i7
BMW i7
BMW i7
23 Fotogalerie

Rýsuje se paleta motorů nového BMW řady 7. Vrcholem bude osmiválec

Vlajková loď mnichovské značky se představí v druhé polovině roku a dostává čím dál jasnější obrysy. Nyní na povrch vypluly informace ohledně chystaných motorizací pro novou generaci.

Současná generace BMW řady 7 míří ke svému konci. To znamená, že budoucí generace se testuje ve velkém a je známo čím dál více informací, jakou podobu bude nová luxusní limuzína od BMW mít.

Nově se objevují informace o nabídce motorů. Podle německého deníku Auto Motor und Sport je potvrzen třílitrový benzínový šestiválec s mild-hybridní technologií ve dvou výkonných provedeních 202 kW (270 koní) a 276 kW (375 koní). Vrcholem zážehových motorů pak má být 4,4litrový osmiválec, a to opět ve dvou výkonových provedeních - 401 kW (545 koní) a 467 kW (635 koní).

Nová generace sedmé řady bude mít k dispozici hned tři plug-in hybridní verze. Předpokládá se, že k dispozici budou verze s 294 kW (400 koní), 368 kW (500 koní) a 478 kW (650 koní). O naftových modelech nejsou od Auto Motor und Sport uvedeny konkrétní informace, s jejich uvedením pro novou sedmičku se však samozřejmě počítá. To samé platí o elektrické variantě i7. Kromě standardních a dlouholetých rivalů v podobě Audi A8 a Mercedes-Benz třídy S, tak bude vlajková loď o přízeň zákazníků soupeřit s elektrickými soupeři Tesla Model S nebo Mercedes-Benz EQS.

Již před pár týdny bylo definitivně potvrzeno, že se BMW kvůli emisním normám zbaví legendárního V12 o objemu 6,6 litru, které mělo u limuzíny označení M760i xDrive. Na rozlučku, bohužel pouze pro americký trh, vzniklo symbolicky dvanáct limitovaných kusů s názvem Final 12. Tento motor však neskončí úplně, své využití ještě najde u značky Rolls-Royce. Do té doby než automobilka plně přejde na elektrifikované pohony.

Vůz bude stát na platformě CLAR. I když zatím vidíme na silnicích pouze maskované prototypy luxusní limuzíny, je očekáváno, že design bude dost revoluční. Nová generace se nevyhne velké masce chladiče, dostane zapuštěné kliky dveří a štíhlejší linii zadních světel.

Autor: Dominik Kovář