Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sbarro v Ženevě: Tradičně šokující

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Franco Sbarro je proslulý svými divokými designovými kreacemi a v Ženevě opět dokazoval, že jeho dílo umí být stále provokativní.

Koncepty, které Franco Sbarro v současnosti tvoří se svými studenty, umí publikum rozdělit na nadšenou a pobouřenou polovinu. Nejinak je tomu i trojice vozů, vystavených na letošním autosalonu v Ženevě.

První z nich nese jméno Sbarro Espera Evoluzione a Franco Sbarro na něm s 25 studenty pracoval 13 týdnů. Tento koncept otevřeného sportovního automobilu především svými předními partiemi silně připomíná současný styl vozů značky Lamborghini. Sbarro se při navrhování jeho ostrých hran odvážil ještě dál než designéři italské značky a Espera Evoluzione tak působí mnohem agresivněji.

Veškerá podobnost s Lamborghini ovšem končí v interiéru, v němž je uprostřed umístěno sedadlo řidiče a mírně za ním po stranách sedí na každé straně jeden spolujezdec. Před zadní nápravou v otevřeném pomocném rámu je uložen zážehový přeplňovaný čtyřválec Audi o objemu 1,8 litru poskytující výkon 132 kW (180 k). Poháněna jsou zadní 20palcová kola.

Druhým z konceptů designérské školy Sbarro je kontroverzní dvoumístný automobil Two For 100. Při vývoji finálního vzhledu tohoto vozu se návrháři inspirovali u amerických designérských studií z padesátých a šedesátých let.

Automobil s koly vystupujícími s karoserie působí jako starý formulový vůz s kokpitem rozšířeným pro dvoučlennou posádku a přiklopeným plexisklovou polokoulí, jejíž zadní se zasouvá za sedadla a umožňuje tak přístup do interiéru. Sbarro k tomuto vozu neposkytl bližší informace o technice, ale tato studie má představovat lehký a na provoz ekonomický automobil.

Třetí z konceptu se značkou Sbarro se jmenuje Speed'R a je rovněž dílem studentů. Matně šedý roadster na 20tipalcových kolech značky OZ má ve své zádi vidlicový šestiválec značky Alfa Romeo. Tato pohonná jednotka o výkonu 155 kW (210 k) pohání prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky zadní kola.

Kromě divokých kreací svých studentů představil Franco Sbarro i svá mnohem konvečnější díla. Již v sedmdesátých letech se totiž proslavil výrobou kvalitních replik roadsteru BMW 328. Další populární modely z jeho produkce patří na objednávku stavěné repliky Ferrari 330 P 3/4 a P4 s technikou starších sériových modelů maranellské automobilky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)