Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania a Ahola Transport pošlou na silnice kolony kamionů řízené jedním řidičem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 3. 2018 • 08:20
7
8
Zobrazit náhledy (7)
Scania a Ahola Transport platooning Scania a Ahola Transport platooning
Společnost Scania uzavřela dohodu o partnerství s finskou společností Ahola Transport, jejímž cílem je uvedení kolon nákladních vozidel s poloautonomním řízením na severské silnice.

Scania patří k průkopníkům konceptu anglicky zvaného Platooning , což znamená jízdu nákladních vozidel v konvojích s minimálními rozestupy, u nichž může být využito i ovládání celého konvoje jediným řidičem ve vedoucím vozidle.

Partnerství mezi společnostmi Scania a Ahola Transport představuje první dohodu tohoto typu v Evropě, jejímž cílem je provoz konvojů řízených řidičem ve vedoucím vozidle na veřejných komunikacích. Součástí spolupráce má být rovněž vývoj dalších nových asistenčních systémů pro řízení nákladních vozidel a jejich konvojů.

Prvenství spolupráce mezi Scania a Ahola Transport spočívá i v tom, že budou kolony s poloautonomním řízením, které mají tvořit tři a více tahačů s návěsy, provozovány v běžném provozu na finských dálnicích. Tyto kolony bude ovládat řidič ve vedoucím vozidle, zatímco jeho kolegové v následujících tahačích mohou odpočívat nebo se věnovat jiným činnostem.

Podle dosavadních výsledků testování jízdy v konvojích za vedoucím vozidlem má toto řešení přispět k výraznému snížení spotřeby paliva a zároveň se může v budoucnosti stát do jisté míry i řešením nedostatku profesionálních řidičů, kdy k ovládání čtveřice souprav může skutečně stačit jediný řidič, který bude ve vedoucím tahači, zatímco následující vozidla budou bez posádky.

Podle materiálů společnosti Scania zveřejněných již v loňském roce snižuje jízda v konvoji spotřebu paliva minimálně o čtyři procenta pro druhý kamion a o více než šest procent pro třetí vůz v pořadí. Tento fakt je úžasný už proto, že u obvyklých evropských přeprav tvoří náklady na palivo více než jednu třetinu provozních nákladů.

Témata
11. 3. 2018 18:26
Re: předjíždění této kolony
Zase ty "kolajnice"...Zeptej se někde ve firmě, proč vozí zboží kamionama a ne vlakem. Asi proto, že je to pro ně výhodnější, ne? Proč lidi jezdí OA a ne hromadnou dopravou? To by se ty silnice vyprázdnily, co? Spíš si jako profík neumím představit, že bych třeba dvě hodiny jel pár metrů za jiným návěsem a čučel mu na vrata, to bych asi psychicky nezvládl.
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2018 16:43
Re: Hm.
Nebuď wotrawnej wopruz. Buď trochu progresivní a nebuď taková konzerva. V náklaďáku budou roboti, ti všechno naloží a vyloží :-)
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2018 16:41
Re: předjíždění této kolony
To bude fungovat jen do první meganehody.
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2018 16:41
Re: předjíždění této kolony
Progresivisté nic nedomýšlejí. Nemají potřebu, oni mají přece ve všem a vždy pravdu.
Avatar - wakantanka
11. 3. 2018 10:45
Hm.
Pokial viem tak platooning vcelku uspokojivo funguje na dialniciach, takze nerozumiem vete ze to vyriesi nedostatok vodicov. To tie zvysne auta na tu dialnicu vojdu same a do ciela vykladky po rozpojeni konvoja tiez?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku