Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania a služba Vzdálená diagnostika

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Komunikaci mezi vozidly značky Scania a servisními středisky umožňuje již více než dva roky služba pojmenovaná Vzdálená diagnostika.

Scania nabízí zákazníkům ve svých nákladních vozidlech, vybavených komunikátorem, službu Vzdálená diagnostika od podzimu roku 2012. Ta umožňuje servisům spustit diagnostiku bez ohledu na aktuální pozici vozidla.

Mechanici mohou právě prostřednictvím této službě získat lepší představu o stavu vozidla, aniž by jej fyzicky viděli. Díky identifikaci problémů s předstihem se pak mohou zaměstnanci servisů lépe připravit na údržbu vozidla nebo případné opravy.

Dokonalý přehled o stavu vozidla navíc pomáhá odhalit problémy i v případech, kdy se ještě viditelně neprojevují. Včasná oprava a objednání náhradních dílů v předstihu samozřejmě minimalizují prostoje a šetří zákazníkům čas i peníze.

V jednom konkrétním případě vzdálená diagnostika například identifikovala porušenou kabeláž u klaksonu a nepravidelné výpadky senzoru ABS. Toto včasné odhalení upozornilo servis, že kdyby nebylo možné kabeláž opravit, je třeba mít nový klakson skladem.

Při využití služby Vzdálená diagnostika může být návštěva servisu předem do detailu naplánována a mechanici nejrůznějších profesí jsou připraveni věnovat se v daný čas konkrétní činnosti.

Také servisní služba Scania Assistance může provést vzdálenou diagnostiku na vozidle, které se s problémy potýká na silnici a není schopno vlastní silou dojet do nejbližšího servisu.

Zásadní informace, jako jsou například chybové kódy, si mechanik z vozidla načte ještě před výjezdem a k vozidlu tak přijíždí maximálně připraven na efektivní a rychlou opravu. A v případě, že oprava v terénu není možná, i bez výjezdu může zajistit odtahovou službu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
20. 4. 2015 23:25
Re: sice krátká, ale vcelku komplexní informace...
Vies, komunisti nechali soferov kvedlat v Liazkach radiacou pakou, nedali im tam ani nezavisle kurenie, ani klimu, mali velku bednu naradia a dielov co sa srali, motor po go s bulharskymi piestnymi skupinami vydrzal 100.000 km a CSAO mali pracu. Vies, komunizmus uz skoncil, a ked sa kupuje auto alebo stroj, tak my kapitalisti urobime aj nieco pre cloveka, takze do nakladaca mu nezoberiem volant, aby cely den krutil ako.... ale ma joystick, lopatu sklapa do zakladnej polohy automaticky, nemusi sa s tym babrat, ma centralne mazanie, aby nebehal ako ..uj s mazacim lisom po 20tich mazacich miestach, tlak pneu pozrie na displeji a nemusi sa babrat s krytkami ventilov....pred startom diagnostika zisti, ci ma v poriadku naplne. A to robi produktivitu prace, na opicu behajucu kade tade moze ist pozriet do zoo cez vikend s deckami. A ked sa zadre motor, ten zbytocny system vysledky posiela do servisu, takze ak bolo zle cidlo a neukazalo chybajuci olej, riesi to zaruka.
20. 4. 2015 23:15
Re: sice krátká, ale vcelku komplexní informace...
Vies o tom, ze niektore firmy nemaju na tahacoch a navesoch rezervu kvoli tomu, ze je to mrtva vaha a miesto toho vezu naklad ? A tu pichlu gumu im poriesi servis, alebo maju vlastne servisne auto ? V Picase nemas opravnu sadu ?
20. 4. 2015 23:11
Re: sice krátká, ale vcelku komplexní informace...
Tento system mame na trochu vacsich autach a ty k tomu pristupujes ako mechanik, prides a uvidis, asi ako zenska na wc. Pre mna je dolezite, ze servisak vidi Mth, ma urceny den v tyzdni, ked moze !!! prist na servis, takze si svoj cas planuje tak, ze ked pride servisny interval, tak pride, nie v pondelok, ani utorok 4ty den je ten spravny. A cez ten zbytocny system zisti, ci nie je nejaky problem a ak nahodou je, tak okrem oleja, filtrov a notebooku prinesie aj diely a problem odstrani. A ja usetrim jeden den, ked by prisiel , zamazal si ruky a zistil, ze potrebuje obtokovy ventil na hydrauliku a po tyzdni by prisiel, ze uz to ma a ma cas to vymenit. A to su sluzby, sofer jazdi, strojnik naklada a nezdrzuju sa vymenami somarin. Gumy im pride prezut servis na miesto. Minimalizujem cas, ked stroj nezaraba, ak by mechanik prisiel, podrbal sa za uchom a povedal, ze objedna to a to a stroj bude stat, tak taky uz nekupim. A potom urobis 6000 Mth za rok bez prestoja :-!
Stoji to len prachy za servis
20. 4. 2015 21:05
Re: sice krátká, ale vcelku komplexní informace...
EDIT: odmazáno emocionální posouzení psychického stavu petrumra...
20. 4. 2015 21:04
Re: sice krátká, ale vcelku komplexní informace...
ach jo... je mi tě líto