Scania a služba Vzdálená diagnostika
Scania nabízí zákazníkům ve svých nákladních vozidlech, vybavených komunikátorem, službu Vzdálená diagnostika od podzimu roku 2012. Ta umožňuje servisům spustit diagnostiku bez ohledu na aktuální pozici vozidla.
Mechanici mohou právě prostřednictvím této službě získat lepší představu o stavu vozidla, aniž by jej fyzicky viděli. Díky identifikaci problémů s předstihem se pak mohou zaměstnanci servisů lépe připravit na údržbu vozidla nebo případné opravy.
Dokonalý přehled o stavu vozidla navíc pomáhá odhalit problémy i v případech, kdy se ještě viditelně neprojevují. Včasná oprava a objednání náhradních dílů v předstihu samozřejmě minimalizují prostoje a šetří zákazníkům čas i peníze.
V jednom konkrétním případě vzdálená diagnostika například identifikovala porušenou kabeláž u klaksonu a nepravidelné výpadky senzoru ABS. Toto včasné odhalení upozornilo servis, že kdyby nebylo možné kabeláž opravit, je třeba mít nový klakson skladem.
Při využití služby Vzdálená diagnostika může být návštěva servisu předem do detailu naplánována a mechanici nejrůznějších profesí jsou připraveni věnovat se v daný čas konkrétní činnosti.
Také servisní služba Scania Assistance může provést vzdálenou diagnostiku na vozidle, které se s problémy potýká na silnici a není schopno vlastní silou dojet do nejbližšího servisu.
Zásadní informace, jako jsou například chybové kódy, si mechanik z vozidla načte ještě před výjezdem a k vozidlu tak přijíždí maximálně připraven na efektivní a rychlou opravu. A v případě, že oprava v terénu není možná, i bez výjezdu může zajistit odtahovou službu.