Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania R730 V8 pro společnost Parotrans

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Výjimečná Scania R730 s vidlicovým osmiválcem v nejvyšší specifikaci zamířila do vozového parku klatovské společnosti Parotrans s.r.o.

Scania je jediným výrobcem, který má ve své nabídce nákladní vozidla s motory V8, splňujícími emisní normu Euro 6. Zákazníci mají v současnosti možnost volby ze tří výkonových verzí a Jan Bureš, majitel společnosti Parotrans se rozhodl pro nejvýkonnější z nich.

Vozový park společnosti Parotrans, spolupracující s nezávislým dealerem Scanwest Plzeň, zahrnuje osm vozidel značky Scania a každé z nových vozidel bylo silnější až došlo na nákup vrcholné verze R730.

Parotrans je česká dopravní společnost, která působí na evropském trhu od roku 2008 a specializuje se na dálkovou přepravu, kdy její vozidla ujedou 3200 až 3500 kilometrů týdně.

Novou Scanii R730 ovšem nečekají stejné úkoly jako ostatní vozidla společnosti, ale bude využíváno pro dálkou přepravu mimo Evropskou unii do zemí bývalého východní bloku a také států, jako je Řecko, Irák nebo Sýrie.

Scania má v současnosti ve své nabídce trojici motorů V8 o objemu 16,4 litru a vycházejících z pohonné jednotky představené v roce 2010. V zájmu splnění normy Euro 6 je v těchto osmiválcích využíván vodou chlazený systém EGR s technologií SCR a turbodmychadlem s proměnnou geometrií.

Všechny tři vidlicové osmiválce disponují výbornými hodnotami maximálního výkonu i točivého momentu. V případě verze s výkonem 382 kW (520 k) je k dispozici 2700 N.m od 1000 do 1300 min-1. Verze 426 kW (580 k) má 2950 N.m od 1000 do 1350 min-1 a vrcholné provedení 537 kW (730 k) nabízí 3500 N.m v rozmezí od 1000 do 1400 min-1.

Motory Scania V8 lze objednat jen se špičkovou kabinou Scania série R, ale lze k nim zvolit různé převodovky, zadní nápravy s jednoduchými nebo s nábojovými redukcemi či tandemové nápravy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - m.z.
26. 4. 2015 12:43
Re: mazec tenhle Skaňour... gratuluji k pořízení...
Pokud pojede na Ekotempomat, tak ho budou v pohodě předjíždět. (mimo kopec)
25. 4. 2015 23:47
Re: mazec tenhle Skaňour... gratuluji k pořízení...
každý kamion se řídí jinak. Je rozdíl jestli za sebou tahneš skříň nebo cisternu nebo vezeš auta. Každý z těch vleku se chová jinak. Dokonce je i rozdíl v tom, jak vysokou máš nástavbu.
25. 4. 2015 22:18
Re: mazec tenhle Skaňour... gratuluji k pořízení...
má trochu jiné vlastnosti, jinak se řídí... až jednou usedneš za volant podobného stroje, pochopíš, jak je veliký rozdíl v tom, co za sebou táhneš... plachta, skříň, cisterna, souprava... nikdy to není jedno a totéž... jenže ty sis zase chtěl jenom rýpnout, viď?
25. 4. 2015 09:44
mazec tenhle Skaňour... gratuluji k pořízení...
...a sedmi šťastlivcům, co to budou řídit... a ode mne vzkaz polským, maďarským a rumunským řidičům kamionů a cisteren... až tohle budete chtít předjíždět na dálnici, nejprve přemýšlejte, jestli nebudete vypadat jako šašci. Držte se raději ve svém pruhu...