Scania Streamline G340 CNG pro Kofolu
Společnost Santa-Trans, zajišťující distribuci Kofoly, v současnosti disponuje 75 nákladními soupravami a již před několika lety její vedení začalo uvažovat o využití vozidel s motory, spalujícími alternativní paliva.
Jiří Hartmann, ředitel společnosti Santa-Trans, uvedl, že k definitivnímu rozhodnutí o pořízení vozidel na CNG došlo před dvěma roky. S podporou Kofoly pak firma se sídlem v Krnově investovala do výstavby plnící stanice a začala využívat první pronajatá CNG vozidla.
Tahače značky Scania jsou prvními těžkými nákladními vozy na CNG, které má Santa-Trans ve své vlastnictví a ve vozovém parku této společnosti doplňují šest malotonážních vozidel a několik služebních osobních automobilů na CNG.
Pět nových tahačů Scania Streamline G430 CNG bude operovat výhradně na vnitrostátních trasách. Kofola kromě mateřského závodu v Krnově disponuje i podnikem v Mnichově Hradišti a z obou lokalit je třeba zajistit distribuci nápojů ke koncovým tuzemským zákazníkům. A to nejen značky Kofola, ale také Rajec, Jupí, Semtex, Vinea, RC Cola a dalších, které do skupiny Kofola patří.
Scania Streamline G340 CNG jsou vybaveny pětiválcovými motory o objemu 9,3 l s výkonem 250 kW (340 k) při 1900 min-1 a točivým momentem 1600 N.m dostupným od 1100 do 1400 min-1. S tímto motorem spolupracuje šestistupňová automatická převodovka.
Scania počítá s rozšířením LNG
Pro vozidla na CNG je v současnosti v případě dálkové dopravy jistým omezením jejich dojezd, který se většinou pohybuje okolo 250 až 300 km, ale v případě tahačů ve službách Santa-Trans to podle slov Jiřího Hartmanna nemá být problém. Vozidla této firmy jezdí denně v průměru 300 km, což je přibližně dojezdová vzdálenost vozů na CNG.