Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania Streamline G340 CNG pro Kofolu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Dceřiná firma Kofoly, společnost Santa-Trans, převzala na začátku prosince pět nových tahačů Scania s motory Euro 6 na stlačený zemní plyn, tedy CNG.

Společnost Santa-Trans, zajišťující distribuci Kofoly, v současnosti disponuje 75 nákladními soupravami a již před několika lety její vedení začalo uvažovat o využití vozidel s motory, spalujícími alternativní paliva.

Jiří Hartmann, ředitel společnosti Santa-Trans, uvedl, že k definitivnímu rozhodnutí o pořízení vozidel na CNG došlo před dvěma roky. S podporou Kofoly pak firma se sídlem v Krnově investovala do výstavby plnící stanice a začala využívat první pronajatá CNG vozidla.

Tahače značky Scania jsou prvními těžkými nákladními vozy na CNG, které má Santa-Trans ve své vlastnictví a ve vozovém parku této společnosti doplňují šest malotonážních vozidel a několik služebních osobních automobilů na CNG.

Pět nových tahačů Scania Streamline G430 CNG bude operovat výhradně na vnitrostátních trasách. Kofola kromě mateřského závodu v Krnově disponuje i podnikem v Mnichově Hradišti a z obou lokalit je třeba zajistit distribuci nápojů ke koncovým tuzemským zákazníkům. A to nejen značky Kofola, ale také Rajec, Jupí, Semtex, Vinea, RC Cola a dalších, které do skupiny Kofola patří.

Scania Streamline G340 CNG jsou vybaveny pětiválcovými motory o objemu 9,3 l s výkonem 250 kW (340 k) při 1900 min-1 a točivým momentem 1600 N.m dostupným od 1100 do 1400 min-1. S tímto motorem spolupracuje šestistupňová automatická převodovka.

Scania počítá s rozšířením LNG

Pro vozidla na CNG je v současnosti v případě dálkové dopravy jistým omezením jejich dojezd, který se většinou pohybuje okolo 250 až 300 km, ale v případě tahačů ve službách Santa-Trans to podle slov Jiřího Hartmanna nemá být problém. Vozidla této firmy jezdí denně v průměru 300 km, což je přibližně dojezdová vzdálenost vozů na CNG.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - honza84
13. 12. 2015 09:32
Re: Blbost
Hele ono když se ti sejde v Mulhousu na economy shellce pár debilních poláků a rumunů co se rozhodnou dělat na stojanu celou 45 min pauzu, ty vidíš jak tam expert klepe koberce a vaří si kafe a za nim dvě auta tak ani nepotřebuješ CNG abys tam strávil hodinu >:D
Avatar - honza84
13. 12. 2015 09:26
Re: Blbost
u těhle firem ty fleety plněj lidi který - a to jenom možná - rozuměj číslum. Géčko je nepohodlnej křáp - jezdim v něm unii a je to hrozný. Na druhou stranu na naký regionální šousky, pokud vědí že to pro ně stačí tak proč ne. Je logický že 40 t ta souprava nebude, to by bylo vážně poddimenzovaný.
Avatar - m.z.
10. 12. 2015 18:54
Re: Blbost
Chlapi ze Santy říkali,že doteď si mysleli, že auta budou muset do kopce tlačit, ale teď je budou tlačit i po rovině >:D
10. 12. 2015 14:20
Re: Blbost
Tak asi se jim to vyplatí, když to není jejich první tahač na CNG.

Co jsem se bavil s řidičem, tak až tak nejde o výkon (i když nepodstatný taky není), jako spíš o dobu tankování. Když se sjede 5 kamionů u CNG pumpy, tak je na 45 minut vystaráno. A že by to byl problém jich tolik potkat už neplatí, jelikož tyto tahače mají vytyčenou trasu a prakticky každý den či ob den tam dojíždějí...

Co to znamená? Více CNG stanic, Ať nemusí jezdit jen daným CNG "koridorem".
10. 12. 2015 13:40
Blbost
Tak tohle je hodně špatnej vtip. Sem zvědavej co ty auta vydržej. Víc jak 500 000 to nebude. 340koní je tak na solo se 3 nápravama do celkový váhy 26tun, ale zapřáhnout za to návěs ze 24tunama nákladu a bejt celkove kolem 40-42tun je fakt odvaha. Vidím v tom jenom pokus se zviditelnit a nebo ušetřit peníze. Sem řidič z povolání už 20let ale tyhle kraviny se zmenšováním objemů motorů a kroutícího momentu kvůli normám sou na palici a do toho nejakej matej kterej v živote jel maximalne osobakem a nakupuje auta pro firmu, tak se nedivte že se potom couráte do lehkýho kopce za takovouhle plečkou 20km/h.