Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania v komunálním segmentu: Podvozky na míru

AutoProfi AutoProfi 3. 11. 2014
7
Zobrazit náhledy (7)
Větší prostor a pohodlí nabízí kabina větší řady G V komunálním segmentu se uplatňují motory Scania DC9 a DC13, v tomto případě méně objemný agregát o výkonu 206 kW
Scania se během dvacetiletého působení v Česku již úspěšně etablovala v mnoha přepravních segmentech. Přicházejí úspěchy i ve svozu odpadů.

Švédská automobilka sklízí úspěchy zejména v dálkové dopravě, těžké přepravě dřeva a materiálů pro stavební segment, ale zároveň se velmi angažuje v komunálním byznysu.

V článku zaměřeném na vozidla pro nakládání a manipulaci s odpadem představíme výrobní řadu podvozků Scania. Jejich přednosti dělají z této značky novou alternativu jak pro výrobce různých nástaveb, tak především konečné provozovatele.

Odolnost a nízká spotřeba

Stalo se již tradicí, že vozidla Scania v segmentu dálkové přepravy vykazují mimořádně nízkou spotřebu pohonných hmot a tento fakt se samozřejmě projevuje i u vozidel v segmentu svozu odpadů. Zákazníci na vozidlech švédské značky oceňují především robustnost, dlouhou životnost a díky promyšlenému modulárnímu systému podvozků, kabin a konfigurací náprav nepřeberné množství variant. To platí nejen v běžných konfiguracích 4x2 nebo 4x4, ale také v nejčastěji používané 6x2*4, což je tříosý podvozek se zadní řiditelnou nápravou. K

Koneční provozovatelé oceňují především rozsáhlou základní řadu rozvorů, která je pro konfigurace 4x2 nebo 6x2 dostupná od 3300 mm s možnými alternativami po 200 mm. To umožňuje výběr optimálního rozvoru s ohledem na velikost montované nástavby, což pozitivně ovlivňuje celkovou koncepci vozidla a jeho ovládání v daných provozních podmínkách. Výběr rozvoru téměř po centimetrech umožňuje přesné rozložení zatížení na jednotlivé nápravy.

Podvozky

Samozřejmostí podvozku Scania určeného pro montáž svozových nástaveb je příprava v podobě GCP paketu, který zahrnuje již z výroby soubor úprav elektroinstalace, rámu podvozku včetně přípravy jeho propojení s nástavbou přes sběrnici CAN bus a přípravy pro plnění bezpečnostní normy EN 1501-1.

U verze 4x4 je možnost volby vzduchového odpružení zadní nápravy. Záleží jen na klientovi, zda si zvolí trvalý pohon všech kol nebo s připínatelným záběrem přední nápravy. Samozřejmostí u plně pohonných podvozků 4x4 jsou uzávěrky všech diferenciálů – nápravových, mezinápravových. Standard tvoří i terénní redukce. Pro zvýšení trakce v extrémních zimních podmínkách je možno použít zimních pneu přímo z výroby nebo aplikaci podmetacích řetězů.

Důležitým prvkem při montáži podvozků je i promyšlený systém elektroinstalace včetně kompletního zakrytování motoru proti odlétajícím nečistotám a soli od kol a vpředu jedoucích vozidel.

Pohon

Motory Scania známé úsporností a dlouholetou životností nabízejí pro komunální segment velmi důležitý vysoký točivý moment, který i u nižších výkonových variant agregátů patří ke špičce na trhu.

Základní řadou motorů DC9 a DC13 Scania pokrývá výkonové spektrum od 184 do 368 kW, vše samozřejmě v emisní normě Euro VI, se kterou má Scania dlouhodobé a dobré zkušenosti. Výhodou z hlediska dostavby podvozků je shodná velikost tlumiče výfukových plynů jako u předešlé emisní normy Euro V, což z pohledu dostavby nástavby zachovává vysokou variabilitu v umístění jednotlivých komponentů na podvozku.

Samozřejmostí jsou též motory na alternativní paliva, a to jak v provedení s pohonem na zemní plyn či bioplyn, tak i ethanol nebo 100% bionaftu. Všechny pochopitelně splňují Euro VI.

Převodovky je možno zvolit s manuálním nebo automatizovaným řazením díky systému Scania Opticruise. Nicméně nejvhodnější převodovkou pro husté městské aglomerace zůstává plně automatický Allison s hydrodynamickým měničem.

Kabiny

Všechny části kabiny i podvozku jsou od Scanie standartně ošetřeny proti korozi. Budky používané v tomto segmentu jsou řady P a v neposlední řadě i větší G. Tyto kabiny nabízí dostatek komfortu pro obsluhu výbornou ergonomií všech ovládacích prvků. Díky koncepčně uspořádanému systému zpětných zrcátek je exklusivní výhled nejen před, ale i kolem a za vozidlo. Běžné je uspořádání sedadel pro 2-3 členy posádky, nebo také kabina v provedení se sníženým vstupem, tzv. Low Entry, která v posledních letech nabírá na popularitě.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku