Scania: Vzdálená diagnostika slaví úspěchy
Scania před pěti lety představila službu, umožňující vozidlům její značky komunikaci se servisy bez ohledu na svou aktuální polohu. V roce 2015 bylo do systému této služby přidáno téměř 70.000 nákladních automobilů a autobusů, což znamená, že aktuálně se jejich počet v Evropě pohybuje okolo 170.000 vozidel.
Mechanici mohou právě prostřednictvím této službě získat lepší představu o stavu vozidla, aniž by jej fyzicky viděli. Díky identifikaci problémů s předstihem se pak mohou zaměstnanci servisů lépe připravit na údržbu vozidla nebo případné opravy.
Dokonalý přehled o stavu vozidla navíc pomáhá odhalit problémy i v případech, kdy se ještě viditelně neprojevují. Včasná oprava a objednání náhradních dílů v předstihu samozřejmě minimalizují prostoje a šetří zákazníkům čas i peníze.
Servisní služba Scania Assistance může provést vzdálenou diagnostiku na vozidle, které se s problémy potýká na silnici a není schopno vlastní silou dojet do nejbližšího servisu.
Zásadní informace, jako jsou například chybové kódy, si mechanik z vozidla načte ještě před výjezdem a k vozidlu tak přijíždí maximálně připraven na efektivní a rychlou opravu. A v případě, že oprava v terénu není možná, i bez výjezdu může zajistit odtahovou službu.
Scania pro blízkou budoucnost hodlá dopravcům a řidičům poskytnout možnost sledovat provozní a servisní údaje i prostřednictvím chytrých hodinek, jejichž prostřednictvím má být možné komunikovat i se servisními středisky.