Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Schuppan 962CR: Vzácné a téměř zapomenuté silniční Porsche 962 čeká na nového majitele

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 5. 2018 • 17:48
14
1
Zobrazit náhledy (14)
Schuppan 962CR Schuppan 962CR Schuppan 962CR Schuppan 962CR Schuppan 962CR Schuppan 962CR Schuppan 962CR Schuppan 962CR Schuppan 962CR
Porsche 962 představuje jeden z nejúspěšnějších a nejpopulárnějších závodních vozů v historii své značky. V Japonsku je na prodej jeho velmi vzácná evoluce, s níž lze legálně vyrazit do běžného silničního provozu.

Porsche 962 patřilo ke špičce mezi speciály pro vytrvalostní závody od svého zrodu v první polovině osmdesátých let až do počátku let devadesátých. V posledním desetiletí dvacátého století se pak díky několika firmám jeho technika ve více či méně upravené podobně dostala i na běžné silnice.

Za jednou z těchto proměn závodního speciálu v silniční supersport stál Vernon „Vern“ Schuppan, australský závodník, který v sedmdesátých letech dvacátého století startoval s vozy stájí BRM, Ensign či Surtees ve formuli 1 a rovněž se objevoval na startu Indianapolis 500, ale největších úspěchů dosáhl ve vytrvalostních závodech. V Le Mans se slavné čtyřiadvacetihodinovky účastnil v letech 1973 až 1989 a s Porsche 956 továrního týmu zde v roce 1983 vybojoval první místo.

Vozům značky Porsche a továrnímu týmu byl Vern Schuppan věrný po celá osmdesátá léta a výjimkou je vlastně jen rok 1989 a to jen částečně, protože v Le Mans reprezentoval svou vlastní stáj Team Schuppan, ale s vozem Porsche 962C. Výsledkem bylo desáté místo v celkovém pořadí.

Na počátku devadesátých let se Vern Schuppan díky finanční injekci z Japonska zařadil mezi výrobce špičkových supersportovních vozů. Nepouštěl se ovšem do vývoje vlastního vozu od nuly a raději vsadil na osvědčenou techniku značky Porsche, s níž měl mnohaleté a bohaté zkušenosti.

Nejprve pouze přizpůsobil Porsche 962C pro použití v běžném provozu. Tento vůz, který byl pojmenován Schuppan 962R a představen v roce 1991, se na první pohled nelišil od závodních speciálů, ale měl kompletní čalounění interiéru, osvětlení pro silniční provoz a byl registrován ve Velké Británii.

Podle dostupných informací byly postaveny pouze dva exempláře Schuppan 962R a Vern se svým týmem následně představil Schuppan 962CR, který sice stále nezapřel svůj původ, ale zároveň se od závodních Porsche 962C zásadně odlišoval svými předními i zadními partiemi ve stylu, jímž se přibližoval Porsche 959.

Schuppan 962CR již nebyl přestavbou závodního Porsche 962C, ale jeho evolucí, jejíž základem byl karbonový monokok, který byl vyráběn u Reynard Motorsports. Následnou finální montáž vozu zajišťovala společnost Modena Cars v anglickém High Wycombe.

V letech 1991 až 1994 mělo být vyrobeno celkem šest vozů Schuppan 962CR. Za takto nízkým počtem stojí několik skutečností, v čele s nezaplacením dvojice vozů dodaných do Japonska. Za koncem výroby ovšem stojí i ekonomická recese a základní cena, která byl tehdy 1,5 milionu amerických dolarů a Schuppan tak o více než půl milionu dolarů překonal ve stejnou dobu nabízený McLaren F1.

Dnes představuje téměř zapomenutý supersport Schuppan 962CR skutečnou sběratelskou lahůdku, která se jen tak nevidí, ale i přesto lze narazit na exemplář, čekající na nového majitele. Právě to je případ vozu vyrobeného v roce 1994 a nabízeného k prodeji v Japonsku prostřednictvím společnosti Bingo Sports.

Žluté kupé s dvoumístným interiérem čalouněným světle hnědou kůží má podle materiálů prodejce před svou zadní nápravou uložen plochý šestiválec Porsche o objemu 3,4 l s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na nejvyšší výkon 441 kW (600 k) při 7000 min-1 a točivý moment 649 N.m při 6800 min-1.

Prostřednictvím pětistupňové převodovky jsou roztáčena kola zadní nápravy vozu s celkovou délkou 4240 mm, šířkou 2020 mm, výškou 1090 mm a hmotností 1050 kg. Supersport obutý do pneumatik o rozměrech 255/35 ZR18 vpředu a 345/35ZR18 vzadu má být schopen dosáhnout maximální rychlosti 370 km/h.

Společnost Bingo Sports uvádí, že tento konkrétní exemplář ujel od svého zrodu 49.000 km a prozatím poslední majitel jej získal v roce 2007. Cena zveřejněna není a je k dispozici pouze vážným zájemcům.

Foto: Bingo Sports/Efujey CO.LTD

Související články

Témata
Avatar - speedfred
17. 5. 2018 09:12
Dinar
kde si ? Máš tu jeden reálny kúsok s SPZ na predaj.Teoriu už máš namakanú :-)

Inak to umiestnenie kutáča je dobré.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku