Seat Ateca FR: Než dorazí Cupra
Novinka doplní v Atece stávající varianty Reference, Style a XCellence. Výstavní premiéru si vůz odbude ve dnech od 11. do 21. dubna před domácím publikem na autosalonu v Barceloně. Z hlediska cenové úrovně se verze FR zařadí na stejný stupínek jako dosud nejvyšší výbava XCellence. Ovšem, aby se nepřetahovaly o zákazníky, bude každá cílit na jinou klientelu. XCellence patrně zvolí starší a usedlejší zájemci o SUV, zatímco FR má být určeno mladším, dynamicky smýšlejícím kupujícím.
Ateca, jež s předstihem přináší techniku příští generace Škody Yeti, je na trhu teprve od jara loňského roku, avšak do dnešních dnů se podařilo prodat více než 40 000 aut po celém světě, což v ostře nabité třídě kompaktních SUV můžeme považovat za úspěch.
Čím se tedy verze FR odlišuje od XCellence? Předně logem „FR“ na přídi i zádi. Dynamičtější vzhled vozu dodávají černé okenní lišty namísto stříbrných, což platí také o střešních ližinách. Maska chladiče dostala mírně odlišný vzhled v černé barvě, stejně jako nárazníky vozu. Ty jsou sice stejné jako v jiných verzích, ovšem jejich spodní část je v FR lakována stejnou barvou, jako karoserie. A rovněž zmíníme mlhové svítilny typu LED. Zezadu zaujme střešní spoiler a konečně zboku stříbrné části prahů.
Uvnitř budou standardem sportovně tvarovaná přední sedadla čalouněná Alcantarou. K dispozici je ale také kožené čalounění, oboje doplněno hliníkovými pedály. Kožený věnec volantu dostal stehování červenou nití a samozřejmě také logo „FR“. Vůz bude jezdit na 19palcových kolech s pneumatikami 245/40.
Technika verze FR kopíruje již známé varianty. Vzhledem ke sportovnějšímu zaměření ale bude FR poháněno pouze výkonnějšími motory, a to zážehovými i vznětovými. Tisková zpráva uvádí lakonicky "od výkonu 150 do 190 koní", tedy od 110 do 140 kW v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou nebo novou sedmistupňovou DSG DQ381. V nabídce má být také pohon všech kol 4Drive. Atecy nabízené na českém trhu s motorem 2.0 TDI 110 nebo 140 kW se pojí s pohonem všech kol vždy. Na jiných trzích existuje i verze se 110 kW jen s pohonem předních kol. Současně se s dieselovou „čtyřkolkou“ pojí taktéž technologie AdBlue. A zatímco diesely už z dosavadních verzí Atecy známe, zážehový motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW bude ve španělském SUV novinkou.