Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat: Elektromobil přijde, ale až po roce 2020

David Bureš
Diskuze (9)
Místo elektrických motorů se španělská značka Seat v současnosti zaměřuje na malé tříválce nebo motory spalující CNG.

Elektromobily jsou v současnosti vozy, které neujedou mnoho kilometrů a bez vládních dotací jsou drahé. I proto jejich prodeje zůstávají za očekáváním. Právě kvůli tomu Seat v dohledné době elektromobil neplánuje.

Původní plány značky přitom počítaly s tím, že by se v roce 2014 mohl začít prodávat elektrický Leon, nějž ale nedošlo. Problémem není nedostatek techniky, díky koncernovým zásobám by Seat mohl využít již vyvinuté systémy, ale minimální zájem zákazníků. Proto již vyvinutou techniku Seat zatím nepoužije. Alespoň ne v tomto desetiletí.

„Myslím, že se můžeme dostat do roku 2020, aniž bychom nabídli množství elektrických systémů,“ uvedl šéf Seatu Jürgen Stackmann v rozhovoru pro britský Auto Express. Po roce 2020 však Seat již elektromobil bude muset nabídnout, a to kvůli požadavkům Evropské unie. „Skutečnou otázkou ale je ta, kdy budeme mít systém dostupný pro zákazníky,“ dodává Stackmann.

Stejná situace je na poli plug-in hybridů. Automobilka je nabídne, až o ně zákazníci projeví dostatečný zájem.

Místo elektrických jednotek se Seat zatím zaměří na úsporné spalovací motory. Vsadit chce především na přeplňovaný benzinový tříválec 1.0 TSI nebo motory spalující stlačený zemní plyn.

Zatímco s elektromobily Seat počká až na dobu, kdy o ně zákazníci budou mít zájem, mezeru v nabídce SUV chce značka zaplnit co nejdříve, přece jen o taková auta klienti již stojí. Už zanedlouho bude představen kompaktní crossover designově vycházející z letošního konceptu 20V20, který se začne vyrábět v roce 2016. V roce 2017 pak bude následovat malé SUV.

David Bureš
Diskuze (9)
7. 7. 2015 08:49
Re: Seat
na větrníkách a solárech nemůžeš stavět. Průmyslová země jako je Německo potřebuje stabilní přísun elektřiny a ne nárazově když zrovna fouká nebo svítí sluníčko. To jen zelený mozky si myslej, že to tak jde. 8-s
5. 7. 2015 11:00
Jak u blbých na dvorečku
Zase a znova. Po fázi "počkáme s vývojem až bude větší zájem zákazníků" pravidelně následuje fáze "sakra, na trhu už je tolik pokročilejších systémů od jiných výrobců, že už nemá cenu to vyvíjet". To že koncern má nějakou techniku neznamená, že stačí poskládat komponenty a je hotovo. Stejné představy měli výrobci o hybridu. Výsledek je ten, že systém "Prius" dodnes nikdo nepřekonal. Nejde jen o poskládání komponent. Jde o dlouhodobé zkušenosti konstruktérů, o množství provozních dat a v neposlední řadě i o pověst výrobce jako toho, kdo je na špici v nových technologiích. Ale je to jejich volba.
5. 7. 2015 10:49
Elektroseatismus
Seat ještě nemít nofá techniká!
3. 7. 2015 16:18
Re: Seat
utlum jaderek je jen v Nemecku, ale tak nejak se jim celkem dari to kompenzovat vetrnikama a solarem, a CR natom jeste vydelava reexportem elektriny z Nemecka do Nemecka >:D
3. 7. 2015 14:49
Re: Seat
Zajímavej článek z konkurenčního webu. Nejsem si úplně jistej jestli s utlumením výstavby atomových elektráren je dobrý nesmyslně zavádět elektromobily.

*/kolik-emisi-co2-vypousteji-elektromo…