Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Exeo se představil na stránkách wipo.int

Ondřej Láník
Diskuze (61)
Patentová ochrana designových řešení znamená pro automobilky možnost chránit originalitu svých děl, ale na druhou stranu otevírá cestu k únikům novinek před oficiální premiérou. První případ nových Mazd následují s napětím očekávané novinky SEATu.

Tentokrát bylo třeba hledat v databázi světové organizace pro ochranu duševního vlastnictví. Španělský výrobce tam už loni zaregistroval tvary nového sedanu střední třídy, který měl být podle dřívějších informací vystavěn na základě minulé generace Audi A4. Dosud jsme znali pouze skici, které loni zveřejnila sama automobilka. Nyní je již jasné, že příď a záď budou jednoznačně patřit k novému stylu, který představil SEAT na Ibize. Střední část nového modelu EXEO pak snadno identifikuje výchozí model. SEAT potrvdil v loňském oficiálním prohlášení také rodinnou variantu, kterou bude kombi odvozené z řady A4 Avant. Vzhled tohoto modelu je také pod patentovou ochranou.

Uvedení na trh, které je naplánováno na rok 2009, má podle výrobce znamenat "nový milník v historii španělské značky". SEAT rozšíří své portfolio o model, který převezme techniku od předchozí generace Audi A4, tedy vpředu podélně uložený motor a možnost zástavby pohonu všech kol quattro.

SEAT EXEO má být elegantní dynamický sedan. Nejde ale o přímého následníka stávajícího SEATu Toledo. Výroba tohoto modelu bude i nadále pokračovat, i když loni jich značka v Evropě prodala jen 6.800 ks a šlo tedy o nejméně prodávaný model SEATu.

SEAT hodlá EXEO vyrábět v hlavním závodě v Martorellu. Za tím účelem již byla přestěhována výrobní technologie z Ingolstadtu.

Ondřej Láník
Diskuze (61)
26. 8. 2008 16:55
Re: Auto emoción
Tak neviem, asi mas uchylku na seat ;-) , ja kazdopadne by som sa necitil dobra v tych seatoch. Vies este v VW, a Skode by si mohol argumentovat s "takzvanymi zmakcenymi plastmi", ale v seate chybaju aj tie..., Tvarovo so seatom nemam problem, sice su ako jednovajecne 2-3-milioncata, ale vyzeraju dobra, aspon teda co sa tyka exterieru.
26. 8. 2008 16:15
Re: Auto emoción
Tak uz potom fakt neviem, as si nepresadol do toho spravneho auta. Mne napriek tomu prve co ma napadne pri pohlade na interier seatov, je ta lacinost. Proste posledny seat co sa mi pacil, bol leon predoslej generacie, aktualna generacia je v pohode tiez, ale interier je hrozny, stredovy panel vypada ako obrovsky varic...
26. 8. 2008 13:24
Re: si dělaj fakt * ne
No, ako som sa pozrel na tie opkazy, fakt nevyzera spatne, asi si musim prehodnotit moj nazor, ale napriek tomu v tom aute auto emocion nevidim, akurat to neni spatne. Rozhodujuce vsak bude, ci aj toto auto bude mat palubovku v style varic so strieborno-plastovou platnou a la seat.
26. 8. 2008 13:18
Re: Auto emoción
No o tom tu rec nabola, usporne to moze byt, ale si po jazde na seate presadni do ineho auta. Jak som povedal v tej ibize bolo cca 115000 km, co je tretine toho, co bolo v 307ke. A ten rozdiel... Vibracie spojky boli dojt divne. Pritom bezne sa na tom aute jazdilo iba po dialnici, a trosku vo Viedni, ale 85000 km z toho bola dialnica.
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2008 18:47
Re: si dělaj fakt * ne
mozna ze je to podobny A4, ale podle mne je to hezky a to je dulezity! :-)