Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza FR 2,0 TDI CR: 105 kW poprvé pro malý hatchback (nové fotografie)

Diskuze (3)
SEAT rozšířil nabídku modelu Ibiza FR o motor 2,0 TDI CR o výkonu 105 kW, který se dosud nabízel jen ve vozech Audi a v SEATu Exeo.

Motor 2,0 TDI CR o výkonu 105 kW byl původně vyhrazen jen pro automobily značky Audi. V loňském roce zamířil také do sedanu SEAT Exeo a v modelovém roce 2010 zamířil do malé Ibizy. Nová verze Ibiza FR 2,0 TDI je prvním čtyřmetrovým autem, které dostane tento motor, a zároveň nejsilnějším malým hatchbackem se vznětovým motorem.

Ve srovnání s minulou generací Ibizy FR TDI, kterou poháněl motor 1,9 TDI o výkonu 96 kW, přináší novinka výrazné zlepšení jízdních výkonů i hospodárnosti provozu. Nejvyšší rychlost 105kilowattové Ibizy FR je 210 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 8,3 sekundy (u třídveřové Ibizy SC 8,2 s). Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou zvládne kilometr s pevným startem za 29,6 sekundy a kombinovaná spotřeba je 4,6 l/100 km.

Brzdová soustava má vpředu vnitřně chlazené kotouče 288 x 25 mm a vzadu plné 232 x 9 mm, stejně jako u Ibizy FR s motorem 1,4 TSI. Krotit přenos točivého momentu motoru (320 Nm mezi 1750 a 2500 min-1) na kola přední nápravy pomáhá systém XDS, tedy přibrzďování vnitřního kola v zatáčce. Standardem jsou pneumatiky 215/40 R17.

Na rozdíl od Ibizy FR a Ibizy Cupra s motorem 1,4 TSI se dieselová varianta vyrábí jen se šestistupňovou manuální převodovkou. Přeplňovaný benzinový agregát je naopak výhradně spojen s dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi převodovými stupni.

SEAT Ibiza - technická data a ceny verzí FR/Cupra
Motor2,0 TDI CR2,0 TDI CR1,4 TSI1,4 TSI1,4 TSI
KaroserieSC5dv.SC5dv.SC
Převodovka6M6M7DSG7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]19681968139013901390
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]105/4200105/4200110/5800110/5800132/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2500320/1750-2500220/4500220/4500250/4500
Max. rychlost [km/h]210208212211225
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,58,77,77,87,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,56,36,36,7
Cena FR [Kč]489.900,-499.900,-495.900,-504.900,--
Cena FR Bocanegra [Kč]511.900,--517.900,---
Cena Cupra [Kč]----555.900,-
Cena Cupra Bocanegra [Kč]----575.900,-

Diskuze (3)
15. 2. 2010 12:53
jojo
pumpe düse bylo skutečně lepší, ale jeho další generace by byla nesmyslně drahá aby splnila nařízení eu. Jinak výkonově bez debat lepší, ale kultivovanst ne.
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2010 17:11
TDI
Skoda, ze koncern VW opustil nadejny system nezavisleho vstrikovani TDI PD a podobne jako ti, kteri se nikdy poradne diesely nenaucili vyrabet, zacal auta vybavovat lacinejsim a zravejsim motorem se vstrikovym systemem CR. Vysledkem je vyssi spotreba a horsi zatah. Tak to dopadne, kdyz firmu zacnou ridit ekonomove a ne odbornici. Verim vsak, ze VW se k nezavislemu vstrikovani vrati a konkurenci nastanou tezke casy.

BTW: jsem pevne presvedcen, ze starsi motor 1,9TDI 96kW je schopen tomuhle zazraku kdykoli napraskat. A to pri realne spotrebe nizsi o litr. Osobni zkusenost se dvema Passaty s temito ruznymi motory (1,9TDI 96kW a 2.0TDI CR 103 kW) mne k tomuto konstatovani opravnuje.

PS: jinak z ruznych Seatu se mi libi jen jeden: Alhambra 4x4 naprogramovany na 110kW / 400NM
Avatar - pocitac
13. 2. 2010 13:53
CR
Je dobře, že VW už opustil zastaralý systém čerpadlo triska... teď už se snad motory TDI konečně vyrovnají světové špičce třeba motorům z koncernu PSA HDI. Přechod na CR umožní vyšší výkony a zajistí lepší emisní normy. Doufám jen, že brzo přejdou také na mokré FAP filtry, protože ten suchý používaný koncernem VW má bohužel dost nízkou životnost.