Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza: Nabídku rozšiřuje motor 1.4 TSI s vypínáním válců

David Bureš
Diskuze (7)
Po malých vozech z Ingolstadtu a Wolfsburgu se zážehové čtrnáctistovky s vypínáním válců dočkal i jejich sourozenec z Martorella.

Seat rozšiřuje nabídku motorů pro malý model Ibiza o přeplňovaný benzinový motor 1.4 TSI se systémem vypínání poloviny válců. Agregát s obchodním označením 1.4 TSI ACT je zatím dostupný pouze na španělském trhu, a to pro všechny tři karosářské varianty Ibizy.

Motor disponuje výkonem 103 kW a točivým momentem 250 N.m. Jedná se tedy o stejnou variantu jednotky, která je už dostupná pro sourozence Ibizy – Volkswagen Polo Blue GT a Audi A1.

Agregát je v Ibize kombinován výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, je tak alternativou ke stávajícímu 1.4 TSI (110 kW) bez vypínání válců, který standardně spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Ibiza s 1.4 TSI ACT pod kapotou zrychlí z 0-100 km/h za 7,8 sekundy a jede maximální rychlostí 210 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva dle evropské normy byla díky vypínání válců snížena na 4,7 litru na 100 kilometrů. To je o výrazných 1,2 litru méně než u 1.4 TSI o výkonu 110 kW.

Systém vypínání válců se aktivuje sám tehdy, když není potřeba více výkonu a zátěž motoru je tedy nízká. V takovém případě se vačkové hřídele na druhém a třetím válci přenastaví na „nulový zdvih“. Tím se uzavře přísun vzduchu do prostřední dvojice válců a palivo se spaluje jen v těch krajních. Řidič je informován o činnosti válců díky palubnímu počítači.

Nový agregát 1.4 TSI, pro který je k dispozici systém vypínání válců, byl navržen především pro zástavbu ve vozech s koncernovou platformou MQB. Proti stávající 1.4 TSI má nový motor lehce větší objem – 1.395 cm3 vs. 1.390 cm3.

Pětidveřový Seat Ibiza se čtyřválcem 1.4 TSI ACT ve verzi FR stojí na domácím španělském trhu 15.270 eur (cca 420.000 korun). To je proti 1.4 TSI (110 kW) s DSG o 700 eur (asi 19.000 Kč) méně.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - Sandai
25. 1. 2014 11:54
Záchrana
Jedna věc je evidentní. Škodovka se v Evropě natolik chytla, že už nepotřebuje žádnou podporu, spíš naopak. Oktávku trošku ošidili a podražili a přesto se skvěle prodává. Teď se koncern snaží zachránit Seat jak to jde a nejspíš se mu to daří :-)
24. 1. 2014 20:11
a jako bonus
Vám po uplynutí záruky na 60000km vypnou definitivně..... a to se vyplatí Bobe..........
24. 1. 2014 16:25
Re: Vypínání..
Není to nic jiného než VTEC na dvou válcích (ta mechanika tam není zas tak brutálně složitá a řízení procesu elektronicky, no uvidíme). Tak tu bych i docela věřil, že by to mohlo být aspoň rozumně spolehlivé
Avatar - CHerokee
24. 1. 2014 16:00
Re: Vypínání..
Nebude. Už to dávno mají ozkoušené z Golfa.
Avatar - Hittman
24. 1. 2014 15:10
Re: Vypínání..
jj, řekl bych, že dnes je elektroniky, kteřá auto "řídí" až nějak moc. Pokud se to bude srá.. jak současné domácí elektrospotřebice, tak se máme na co těšit.. 8-s