Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza ST: Čtvrté malé kombi (technická data a nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (40)
Ve Španělsku v těchto dnech začíná mezinárodní novinářská prezentace nové Ibizy ST, a tak SEAT zveřejnil nové fotografie, technická data a další podrobnosti o novém přírůstku svého výrobního programu.

Třetí karosářskou verzí Ibizy - po třídveřovém a pětidveřovém hatchbacku - je kombi. Nástupce Cordoby Vario má tvary výrazně odlišné od všeho, co jsme v této kategorii dosud znali.

Nové malé kombi se vyklubalo z konceptu IBZ. Objem zavazadlového prostoru evidentně nebyl pro SEAT absolutní prioritou, ale i tak je v nenápadné zádi zavazadelník s velikostí přiměřenou rodinným potřebám.

Malé kombi Ibiza ST, které doplňuje větší kombi Exeo ST, má délku 4227 mm, výšku 1445 mm a šířku 1693 mm. Rozvor měří 2469 mm a je tedy shodný jako u španělského hatchbacku. Šířka ani výška se nezměnily, Ibiza ST je však o 175 mm delší než výchozí model. Expresivně ostré rysy krátké Ibizy designéři rozvinuli a aplikovali na karoserii, která má aspirovat na titul nejkrásnější kombi ve třídě.

Novou zadní část karoserie se pokusili designéři Ibizy ST k původnímu hatchbacku připojit citlivě. Z bočního profilu je viděl klasická linie oken a štíhlé třetí boční okénko, velmi podobné tomu, které má Audi A3 Sportback. Na zadním čele zaujmou nízké a široké koncové svítilny, které se protáhly až na výklopné víko, což je designový prvek, jaký ani Fabia Combi, ani konkurenční Peugeot 207 SW a Renault Clio GrandTour nemají.

Zavazadlový prostor Ibizy ST má základní objem 430 l. Fabia Combi nabízí 505 l (je-li vozidlo vybaveno rezervou pak 480 l), Peugeot pro svůj 207 SW udává základní objem 337 l, Renault Clio Grandtour má pro zavazadla vyhrazeno v zádi 439 l.

Malá kombi - srovnání základních rozměrů
ModelIbiza STFabia Combi207 SWClio Grandtour
Délka [mm]4227424741494228
Šířka [mm]1693164217481719
Výška [mm]1445149815191513
Rozvor [mm]2469245125402575
Zavazadlový prostor [l]430/1164480 (505)/1485337/1258439/1277

Zážehový základ tvoří tříválce 1,2 HTP (51 kW), pod vrcholem v podobě přeplňovaného čtyřválce 1,2 TSI, zůstane klasický čtyřválec 1,4 16V (63 kW). Motory TSI budou dodávány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovým DSG.

Poprvé bude v Ibize ST kombinován motor 1,2 TSI (77 kW) se systémem stop/start. Model označovaný ECOMOTIVE Technology bude mít díky tomu nižší spotřebu paliva v městské části cyklu, což se na kombinované hodnotě spotřeby odrazí snížením na 5,1 l/100km.

SEAT Ibiza ST - Zážehové motory
Zážehové motory1,21,4 16V1,2 TSI (77 kW)
Převodovka5M5M5M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]119813901197
Válce/ventily3/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]51/540063/500077/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]112/3000132/3800175/1550–4100
Max. rychlost [km/h]163177190 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,612,410,2 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,95,3 (5,3)

Paleta naftových jednotek Ibizy ST se skládá výhradně z nových motorů, základem bude nový tříválec 1,2 TDI CR (55 kW), v nabídce budou dále jednotky 1,6 TDI CR se 66 a 77 kW.

Nový tříválec 1,2 TDI (55 kW) z Pola Bluemotion, který brzy dostane i Fabia Greenline, dostal stejně jako jeho předchůdci vyvažovací hřídel, novinkou je však systém vstřikování common-rail, v tomto případě s maximálním vstřikovacím tlakem 1800 bar a až šesti jednotlivými vstřiky během jednoho pracovního cyklu. Kombinovaná spotřeba Ibizy ST s tříválcem se dostala ke 3,9 l/100 km.

SEAT Ibiza ST - Vznětové motory
Vznětové motory1,2 TDI CR1,6 TDI CR1,6 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]119915981598
Válce/ventily3/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]180/1500–3450230/1500–2500250/1500–2500
Max. rychlost [km/h]168178188
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,512,210,9
Komb. spotřeba [l/100 km]3,94,24,2

Od konkurenčních malých kombi se bude chtít Ibiza ST odlišit nejen designem, ale taky několika prvky výbavy. Stabilizační systém zvládá mimo základních bezpečnostních zásahů taky simulovat funkci svorného diferenciálu (XDS) přibrzďováním kola při akceleraci v zatáčce. Ibiza ST Sport dostane odlišné nastavení podvozku s tužším odpružením a zvětšeným průřezem příčných stabilizátorů. Pro výbavu Sport je vyhrazen ve třídě levných kombi vzácný prvek příplatkové výbavy: bi-xenonové adaptivní světlomety.

Ondřej Láník
Diskuze (40)
7. 5. 2010 22:08
tfuj
Me se nelibi
7. 5. 2010 21:59
Re: Převodovka k motoru 1.2 TSI
6tikvalt das, do ceho jen chces. Kulisa, prevodovka(ty skrini je to jedno, co je v ni vykouma designer) a je to. Polo ma byt v uvozovkach premiovka a ten zbytek malych aut koncernu - skoda+seat(audi si muze delat, co chce) se muzou jit treba klouzat. Alespon, ze motory jsou stejne a vyuzitelnost otacek velika. Takze 5 rychlosti muze stacit, alespon se nemusi tolik radit.
Avatar - mrvolvo
6. 5. 2010 15:40
Re: Přispějte do diskuze
Jojo, mam 1.4 a o sedmnáctkách jsem uvažoval jen okrajově. Dnes jsem je viděl na HTP a je to přehnaný ve všech směrech.
5. 5. 2010 10:42
Re: Převodovka k motoru 1.2 TSI
Do leona ale dávají také 1.4 TSI výkonová verze jako u audi A3, a tam 6-ti kvalt je! Nevím jak u oktávky 1,2 TSI ?
5. 5. 2010 05:59
Re: Přispějte do diskuze
Sluset ji muzou, ale podvozek bude trpet jako pes - spousta neodpruzene hmoty a jeste supertezke - pochybuji, ze kdyz mas Fabii, budes investovat do solidniho vyrobce - bez urazky... docela by me zajimalo co mas taky za motor... uz jsem totiz videl jednoho maaaastra co mel 17" s HTP... no proste skvost.Bez upravy podvozku tam patri maximalne to, co mas v technicaku, i pres typovy list a prepis - podvozek zmenou v technioaku nevymenis ;-)