Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon 1.4 TSI a pestřejší výbava. Zatím jen ve Španělsku

Václav Pavlečka
Diskuze (3)

Seat Leon, druhý nejprodávanější vůz španělské automobilky, bude lákat zákazníky na nový motor o zdvihovém objemu 1,4 l (TFSI) a na nový multimediální systém.

Krom toho se po silnicích budou prohánět i limitované edice Leon FR1 s výhodnou cenou. Chystané novinky se týkají španělského trhu, avšak rozšíření do dalších koutů Evropy je pravděpodobné. Španělé chtějí zvýšit popularitu Leonu, který se oproti loňsku prodává o něco hůř.

Seat chce oživit poptávku

Speciální edice, rozšiřování výbavy a motorové palety má jasný cíl – zvýšit odbyt Seatu Leon. Za osm měsíců loňského roku se jej v Evropě prodalo 86.230 kusů, letos to bylo ve stejném období 79.286. I proto je pravděpodobné, že novinky, kterým se budeme věnovat v následujících odstavcích nebudou v dohledné době k dostání jen ve Španělsku.

Malý objem neznamená líné auto

Koncern Volkswagen sází v poslední době na motory menších objemů, které však navzdory „optickému“ handicapu nabízejí solidní výkon (například i v Passatu). 1,4litrový benzinový agregát (TFSI) pro Leon nabídne maximální výkon 92 kW. Pro porovnání - v současnosti nabízená 1,4litrová motorizace (MPI) Leonu dává „pouze“ 63 kW. Kombinovaná spotřeba bude 6,4 l/100 km, nejvyšší rychlost udávaná výrobcem je 197 km/h. Na jednom kilometru vypustí Leon s 1,4litrovým TFSI motorem 155 g CO2.

Nejen navigace, ale rovnou multimediální centrum

Rychlejší, barevná, s dotykovou obrazovkou a integrovaným pevným diskem o kapacitě 30 GB. Taková je nová navigace určená pro Leon, která je však dostupná i v ostatních modelech španělského producenta aut (Altea, Altea XL, Altea freetrack a Toledo). I když by se spíše hodilo označení multimediální centrum, nežli „navigace“. Oproti svému předchůdci nabízí nejen svižnější vyhledávání ideálních tras, ale také možnost přehrávání hudby a videa. Pro audiofily Seat přichystal možnost nastavení ekvalizéru dle uspořádání vnitřního prostoru vozu.

Z obrazovky uprostřed palubní desky se tak stalo zařízení víceméně podobnější počítači než pouhé navigaci. Cena multimediálního systému je 1456 eur, což je výrazně méně oproti staré verzi navigace.

Třešnička na dortu – limitovaná edice FR1

Nejvýkonnější turbodieselu o objemu 2,0 l (s maximálním výkonem 125 kW) bude Seat nově nabízet na domácím trhu v kombinaci s limitovanou edicí výbavy FR1. Ta zahrnuje 18“ litá kola, elektronicky ovládané střešní okno, ztmavená skla a USB přípojku. Normálně by zákazníci za tuto doplňkovou výbavu utratili zhruba 1500 eur, v rámci FR1 Series Limited to však bude pouze přibližně 250 eur.

Václav Pavlečka
Diskuze (3)