Volkswagen Passat 1,4 TSI (90 kW): malé objemy za velké peníze nastupují
Jedním z nejčerstvějších případů je aplikace malého čtyřválce o objemu 1390 cm3 do manažerské limuzíny Volkswagen Passat.
Logické řešení vyplývající z parametrů malého turbodmychadlem přeplňovaného motoru si bude muset zpočátku hledat klientelu. Psychologickou bariéru budou obchodníci bořit tabulkovými hodnotami 210 Nm mezi 1500 a 4000 ot./min nenabízí v této objemové třídě (mimo FIATu u mnohem menších modelů) nikdo. Když se budete držet při zdi (resp. v mezích vymezených normovaným evropským jízdním cyklem), budete jezdit za 6,6 l/100 km. Menší spotřebu benzinu nenabízí v současné době žádný jiný motor v Passatu.
S novým ceníkem se objevily také v Passatech motory 1,8 TSI (118 kW).
Tabulka ukazuje aktuálně dostupné "lidové" motorizace pro Volkswagen Passat. Základní čtyřválec 1,6 (75 kW) je dodáván výhradně s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, verze s přímým vstřikováním 1,6 FSI je už k dispozici jen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Další přeplňované jednotky dostanete už jen se šesti rychlostními stupni, v případě 1,8 TSI lze mít i samočinnou převodovku.
Volkswagen Passat - zážehové motory do 2,0 l na českém trhu | ||||
Motor | 1,6 (75 kW) | 1,6 FSI Tiptronic | 1,4 TSI | 1,8 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1390 | 1798 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 75/5600 | 85/6000 | 90/5000 | 118/5000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 148/3800 | 155/4000 | 210/1500-4000 | 250/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 195 | 203 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,4 | 12,7 | 10,5 | 8,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,8 | 7,7 | 6,6 | 7,6 |
Cena Trendline [Kč] | 667.700,- | 805.700,- | 735.900,- | 777.100,- |
Tiguan se z výhradně přeplňovaného portfolia těší už nyní, Passat k této skladbě nemá daleko.