Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat 1,4 TSI (90 kW): malé objemy za velké peníze nastupují

Ondřej Láník
Diskuze (250)
Doby, kdy větší zdvihový objem znamenal automaticky vyšší výkon (a jinak to prostě nešlo) jsou už dávno pryč. Anomálie se dále rozšiřuje díky přeplňování i do konfekčních velikostí automobilového trhu.

Jedním z nejčerstvějších případů je aplikace malého čtyřválce o objemu 1390 cm3 do manažerské limuzíny Volkswagen Passat.

Logické řešení vyplývající z parametrů malého turbodmychadlem přeplňovaného motoru si bude muset zpočátku hledat klientelu. Psychologickou bariéru budou obchodníci bořit tabulkovými hodnotami 210 Nm mezi 1500 a 4000 ot./min nenabízí v této objemové třídě (mimo FIATu u mnohem menších modelů) nikdo. Když se budete držet při zdi (resp. v mezích vymezených normovaným evropským jízdním cyklem), budete jezdit za 6,6 l/100 km. Menší spotřebu benzinu nenabízí v současné době žádný jiný motor v Passatu.

S novým ceníkem se objevily také v Passatech motory 1,8 TSI (118 kW).

Tabulka ukazuje aktuálně dostupné "lidové" motorizace pro Volkswagen Passat. Základní čtyřválec 1,6 (75 kW) je dodáván výhradně s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, verze s přímým vstřikováním 1,6 FSI je už k dispozici jen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Další přeplňované jednotky dostanete už jen se šesti rychlostními stupni, v případě 1,8 TSI lze mít i samočinnou převodovku.

Volkswagen Passat - zážehové motory do 2,0 l na českém trhu
Motor1,6 (75 kW)1,6 FSI Tiptronic1,4 TSI1,8 TSI
Zdvihový objem [cm3]1598159813901798
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]75/560085/600090/5000118/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]148/3800155/4000210/1500-4000250/1500
Max. rychlost [km/h]190195203220
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,412,710,58,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,87,76,67,6
Cena Trendline [Kč]667.700,-805.700,-735.900,-777.100,-

Tiguan se z výhradně přeplňovaného portfolia těší už nyní, Passat k této skladbě nemá daleko.

Ondřej Láník
Diskuze (250)
Avatar - skejpa
3. 11. 2007 19:28
Re: GTI
hele kazdy ma svuj nazor a ja sem proste takove povahy ze kdyz mi neco vadi tak se ktomu vyjadrim - i hnusne. proti tobe nic nemam, jen mam na dost veci (alespon co tady diskutujem na auto.cz¨) jiny nazor. jinak si urcite vklidu. to se o GTI rict neda :-)
Avatar - skejpa
2. 11. 2007 23:28
Re: GTI
no vidis a pritom to vypadalo jako ze ho podporujes... v tomhle poslednim komentu s tebou musim souhlasit :-) a jak vis ze ho nema ? >:D no jestli ho vazne nema tak tim spis pro me jeste vic klesl (jestli to jeste vubec jde). dela tady moudra a pritom to ani neridil >:D ja sem tady nekde cetl ze prej mozna ma staryho golfa tak nevim no... ale rozumbrada to teda je :-)
Avatar - skejpa
30. 10. 2007 18:42
Re: Několik slov k VW
ano presne proto. ale to neznamena ze je nejlepsi...
30. 10. 2007 11:31
Re: hm
nie v pohodke len by som to rad vyskusal ako to ide zo zvedavosti
Avatar - KANKUNEN
30. 10. 2007 11:08
Re: Motorové probuzení
Sedla by 5ti válcová 2,5ka. Ideál zvuku, spotřeby a jednoduchosti.