Test Auto.cz

Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně

7.8. 2017
Verdikt
 

Hledáte silný kompaktní hot-hatch a nemáte tolik finančních prostředků? Modernizovaný Seat Leon Cupra se hlásí o vaši pozornost.

Z hlediska nabídky koncernu Volkswagen Group patří modely značky Seat mezi ty sportovně orientované. Z toho důvodu v jejím portfoliu vedle rostoucího zastoupení módních SUV nemůžou chybět ani ryze sportovní verze jejích aut, které jsou v tomto konkrétním případě označovány přídomkem Cupra. Jeden z nich, Seat Leon Cupra, prošel letos faceliftem, a tak je vhodná doba tento hot-hatch znovu otestovat.

Video

Varianta Cupra (zkratka pro Cup Racer) byla zatím odvozena od všech generací Leonu, což znamená, že ta současná je v pořadí už třetí. Jestliže původní Leon Cupra umožňoval výběr mezi dvěma motory, přeplňovanou osmnáctistovkou (Cupra T) a vrcholným 2,8litrovým šestiválcem se 150 kW pohánějícím všechna čtyři kola (Cupra R), aktuální generace se spoléhá výhradně na přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI. Ten měl v roce 2014 po příchodu třetí generace Leonu Cupra 280 koní, aby o rok později posílil o 10 koníletos o dalších deset na kulatých 300 koní, tedy 221 kW. Na což ostatně odkazuje i plaketka na zádi.

Místo různých motorů si dnes zákazníci mohou vybírat mezi různými karosářskými verzemi, díky čemuž prodeje Cupry po příchodu třetí generace skokově narostly. Z celoevropského hlediska zůstává nejprodávanější výchozí pětidveřový hatchback, objednávat ale lze rovněž třídveřový model a kombi, které je po faceliftu nově dostupné i s pohonem všech kol. My pro první test modernizovaného Leonu Cupra sáhli po tradiční verzi v podobě pětidvířka, přičemž jsme se spolehli na výchozí manuál, jak se na správný hot-hatch sluší a patří.

Lákavá cena

Tato základní varianta přitom zaujme i svojí cenovkou. Pětidveřový kompakt s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 221 kW prostřednictvím Cupry dostanete už za 769.900 korun, což je v této výkonové kategorii parádní nabídka. Vždyť taková Honda Civic Type R s dvoulitrem o výkonu 235 kW startuje na 929.900 Kč a třeba pětidveřový Volkswagen Golf R se čtyřválcem naladěným na 228 kW dokonce překonává milion, byť zrovna v jeho případě cenovku zvyšuje standardně dodávaný pohon všech kol. Cena Cupry je dokonce nižší než v případě některých slabších vozů. Takový Peugeot 308 GTi (turbo-šestnáctistovka s 200 kW) stojí 820.000 korun.

obrázek [600 x 404]  

V základu přitom Leon Cupra není žádné holátko. Standardně disponuje samosvorným diferenciálem VAQ, adaptivními tlumiči, tempomatem nebo diodovými světlomety. Připlácet si pak lze nejen za takové ty běžné prvky jako navigace (za 13.900 Kč), parkovací senzory (+13.000 Kč) nebo přední vyhřívané sedačky (+11.500 Kč), ale také za skořepinová sedadla potažená alcantarou (+33.900 korun) nebo paket Performance. Ten za 78.900 korun přidává nejen dodatečné aerodynamické lišty a 19palcová kola v černém zbarvení, ale především čtyřpístkové brzdy Brembo s červenými třmeny. A při dodatečném příplatku 25.000 korun jsou jeho součástí i lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které se budou hodit těm, co často vyráží pilovat řízení na závodní okruhy. A kdo by chtěl více stylu, může si tento paket za příplatek pořídit s oranžovými detaily karoserie.

Nenápadná vizáž

Od sportovně laděné značky byste patrně stejně jako my čekali extravaganci a agresivitu, Leon Cupra ale jde ve stopách tradičních hot-hatchů, tedy aut, která svůj silný motor pečlivě ukrývají v nenápadné karoserii. A přesně takovým vozem je i Cupra, která je na první pohled (a vlastně i na ten druhý, třetí...) nudný hatchback bez výraznějších optických změn oproti výchozímu modelu.

Cupra má sice přiostřený přední nárazník a vzadu dvě oválné koncovky výfuku, jinak si ji ale klidně spletete s obyčejným Leonem. Sportovně stylizovaná verze FR je až na detaily shodná, liší se vlastně jen chybějícím zadním spoilerem nebo jinými mřížkami v chladicích otvorech. Zatímco mnohým zájemcům bude nenápadný styl vyhovovat, my bychom od mladistvého Seatu čekali více. Neříkáme zrovna ve stylu doslova šílené Hondy Civic Type R, více šťávy by to ale chtělo. Zvlášť, když už VW Group takového sleepera ve svém portfoliu má – VW Golf GTI, případně VW Golf R.

To samé platí také pro kabinu, která by podle našeho názoru také snesla více šmrncu. V testovaném exempláři v černém zbarvení zcela zapadne sportovní volant s perforovanou kůží v místě úchopu, alcantarou potažené výplně dveří nebo třeba sportovní sedadla. Právě k těm ale máme výhrady. Sedí se v nich výše, což bychom ještě byli schopni odpustit, spíše nám ale vadil fakt, že při ostré jízdě v zatáčkách příliš nepodrží. Zatímco u běžného Leonu jakožto rodinném autě by nám to tolik nevadilo, v hot-hatchi je to na pováženou. Řešením přitom nejsou ani příplatková skořepinová sedadla za 33.900 korun, z našich dřívějších zkušeností totiž víme, že ani ony při jízdě na závodním okruhu nenabízí tolik opory, jakou bychom si představovali. Ještě že jsou ale sedadla dostatečně pohodlná a mají dlouhý sedák, že se v nich nemusíte bát ani delších cest.

obrázek [600 x 324]  

Výhrady máme také k výhledu. Směrem do stran je to sice díky úzkým A sloupkům v pohodě, dozadu toho ale není kvůli malému zadnímu oknu příliš vidět. Vadí nám také vnější zpětná zrcátka. Jejich specifický tvar sice znamená, že se v plískanici nezašpiní, jenže ve výsledku jsou příliš malá a výhled dozadu silně omezují. Hodilo by se tak hlídání mrtvého úhlu, které ale Leon bohužel nenabízí.

Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

A příliš nás nenadchnul ani inovovaný multimediální systém. Ovládání nám moc nevyhovuje, navíc navigace se čas od času ztrácela v prostoru. A Leon se pak v rámci faceliftu zbavil mechanické ruční brzdy, kterou nahradila elektronická parkovací, což mnozí fandové do řízení také kritizují. Takový je ale dnešní trend... Naopak prostor pro tlačítko na vypnutí ESP se na jednoduše řešeném a přehledném středovém panelu našlo, a tak na rozdíl od běžných Leonů nemusíte pro vypnutí stabilizace hluboko do menu multimediálního systému.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Leon Cupra

Cena v základní výbavě: 769 900 Kč Cena v testované výbavě: 907 700 Kč

Základní výbava:19" kola z lehkých slitin, adaptivní regulace podvozku, automatická dvouzónová klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, černý strop, dojezdové rezervní kolo, elektricky ovládaná a sklopná zpětná, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, hliníkové prahové lišty s logem Cupra, chromové koncovky výfuku, sedm airbagů, diodové osvětlení interiéru, paket Convenience – dešťový a světelný senzor, automaticky ztmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, palubní počítač, progresivní řízení, diodové mlhovky, diodové světlomety, samosvorný diferenciál přední nápravy, sportovní multifunkční volant, sportovní podvozek snížený o 25 mm, tempomat, sportovní sedadla vpředu čalouněná Alcantarou, ambientní osvětlení.

Výbava testovaného vozu:Connectivity box – bezdrátová nabíječka telefonu (+5.900,-), Front Assist s detekcí chodců (+5.200,-), bezklíčový vstup (+10.500,-), navigační systém Standard (+13.900,-), paket Driving Assistance II – Lane Assist, rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání tlumených a dálkových světel (+9.500,-), paket Safety – kontrola nezapnutí bezpečnostních pásů vzadu a senzor únavy řidiče (+3.600,-), paket Winter – vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů světel (+11.500,-), parkovací senzory vpředu a vzadu (+13.000,-), hudební systém Seat Sound s devíti reproduktory a subwooferem (+7.200,-), skořepinová sedadla čalouněná Alcantarou (+33.900,-).

Kdo může za radioaktivní mrak nad Evropou? Ruská továrna otočila své stanovisko Kdo může za radioaktivní mrak nad Evropou? Ruská továrna otočila své stanovisko

Ruský závod na zpracování radioaktivních materiálů na…

Evropský parlament posvětil používání fosfátů v kebabu Evropský parlament posvětil používání fosfátů v kebabu

 Evropský parlament ve středu neschválil námitku proti…

Ikea zneužívá dominantní postavení na trhu, říká europoslanec Zdechovský Ikea zneužívá dominantní postavení na trhu, říká europoslanec Zdechovský

Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) se domnívá, že…

TOP 09 chce hlavu Krnáčové za trojskou lávku TOP 09 chce hlavu Krnáčové za trojskou lávku

Pražská TOP 09 bude ve čtvrtek na jednání zastupitelů…

 
Technické údaje
Motor Seat Leon Cupra
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.7 / 6.9
Emise CO2:158
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 495
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4281
b) šířka (mm): 1816
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R

Naznačovaná vrcholná verze Seatu Leon Cupra je realitou.…

Čtvrtý závod Evropského poháru cestovních vozů: Fulín vede Čtvrtý závod Evropského poháru cestovních vozů: Fulín vede

Český automobilový jezdec Petr Fulín zvítězil v jedné z…

 



 
Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Dnes 14:52

Fiat Punto bude s nulovým počtem hvězd bezpochyby nejhůře hodnoceným vozem v letošních testech organizace Euro NCAP.




Blesk.cz

Hodně žhavá tiskovka muzikálu: Kalhotky Brožové a prsa Malé i Adamcové!

Hodně žhavá tiskovka muzikálu: Kalhotky Brožové a…

Tisková konference k novému muzikálu Robinson byla dosti bujná. Nejenom že herečka a zpěvačka Kateřina Brožová…

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve Francii mají pochyby

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve…

Na francouzských základních a středních školách by mělo být od začátku nového roku prakticky zakázáno používání…

 

iSport.cz

Tvrdík o volbách vedení fotbalu: Ostuda! Napsal, kdo šel proti Berbrovi

Tvrdík o volbách vedení fotbalu: Ostuda! Napsal, kdo…

Předseda představenstva fotbalové Slavie Praha Jaroslav Tvrdík zkritizoval úterní volby nového vedení FAČR v…

Slováci zbystřili! Guardiola by rád Škriniara, Inter požaduje 1,5 miliardy

Slováci zbystřili! Guardiola by rád Škriniara, Inter…

Nad Tatrou sa blýska, hromy divo bijú. Tohle by byl slovenský transfer všech dob. Kolem národního fotbalového…

 

Reflex.cz

Po stopách starobylých vulkánů Nízkého Jeseníku

Po stopách starobylých vulkánů Nízkého Jeseníku

Kdo by nechtěl vidět na vlastní oči sopku? Netřeba jezdit nikam daleko, sopky máme i doma. Většinou se o nich…

Hurá, Saúdové půjdou do kina! A kvůli ropě se dál vesele ignoruje upírání lidských práv

Hurá, Saúdové půjdou do kina! A kvůli ropě se dál…

Malý liberalizační krůček v Saúdské Arábii lépe než jiný příklad ukázal, že ze strategických zájmů je Západ…