Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat León FR přichází na český trh

Ladislav Čermák
Diskuze (16)

Sportovně laděný velký Seat rozšiřuje nabídku o vrcholný model FR

Nový Seat León FR je možné již objednávat i na českém trhu. Zájemci jej mohou získat s motory 2.0 TDI 125 kW za 693.900 Kč, nebo 2.0 TFSI 147 kW za 662.900 Kč. Tento model uzavírá řadu SEATů v provedení FR (Formula Racing), která zahrnuje i modely Ibiza FR a Altea FR.

Premiérově se představuje motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW, poskytující v širokém rozmezí od 1800 do 5000 otáček točivý moment 280 Nm. Přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec propůjčuje Leónu FR svižnou akceleraci – z 0 na 100 km/h za 7,3 - a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h, přičemž 1000 m s pevným startem zvládne za 27,6 s. Motor vyniká pružností – na pátý rychlostní stupeň s ním León zrychlí z 80 na 120 km/h za pouhých sedm sekund a na šestku za 8,9 s. Přes tyto vynikající parametry si řekne v průměru jen o 7,9 l benzínu na 100 km a produkuje 190 g CO2 na 1 km jízdy.

Vznětová verze je poháněna přeplňovaným motorem 2.0 TDI o výkonu 125 kW, s nímž León dosahuje rychlosti až 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě 6 l nafty na 100 km.

Sportovní ambice zdůrazňují speciálně navržené nárazníky, dvojitá chromovaná koncovka výfuku a tradiční znak modelů FR – stříbřité kryty vnějších zpětných zrcátek. Exkluzivní 17“ hliníková kola propůjčují Leónu FR mnohem působivější vzhled.

V interiéru čekají řidiče i spolujezdce výškově nastavitelná sportovní sedadla s iniciálami „FR” na opěradlech a se stavitelnými bederními opěrkami, sportovní kůží potažený volant i řadicí páka a kovové štítky, rovněž nesoucí iniciály „FR”. Sportovní styl interiéru podtrhují sdružené přístroje s bílým pozadím.

Sportovní temperament modelu León FR doplňuje kompletní bezpečnostní výbava. Progresivní koncepce podvozku „agile chassis“ je už u nových modelů SEAT běžná, u Leónu FR je sériově doplněna i ESP, kombinovaným s brzdovým asistentem a patentovaným systémem doporučení řidiči k natočení volantu do správného směru DSR (Driver Steering Recommendation ) v případě nebezpečí přetáčivého smyku, samozřejmostí je ABS s TCS. O pasivní bezpečnost se stará šest airbagů, zadní boční airbagy lze doplnit za příplatek. Ke zvýšení bezpečnosti přispívá i sériový systém kontroly tlaku v pneumatikách.

V sériové výbavě nechybí ani poloautomatická klimatizace Climatic, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat a palubní počítač. Standardně dodávaný audiosystém zahrnuje rádio s ovládáním na volantu a šesti reproduktory, vybavené MP3 kompatibilním CD přehrávačem a externím vstupem AUX-in.

Atraktivní je i příplatková výbava, především adaptivní bi-xenonové světlomety. Na přání lze rozšířit rádio s CD přehrávavačem o osm reproduktorů a konektivitu pro iPod a MP3 přehrávače s rozhraním USB i o Bluetooth handsfree.

Ladislav Čermák
Diskuze (16)
16. 7. 2006 13:21
Re: Tož vitaj!
:yes: