Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon: Od ledna 2011 první cena 289.900,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)

Po výrazném snížení cen, které Leon absolvoval před půl rokem, přicházejí na začátku roku 2011 jen kosmetické úpravy ceníku.

SEAT si na leden připravil akční nabídku, která se mimo jiné týká i dvou verzí modelu Leon. Od 1. ledna je navíc v platnosti nový ceník, který nepřináší žádné drastické změny cen.

SEATova klasická nižší střední třída cenově začíná pod 300 tisíci Kč už dlouhou dobu, nyní přichází decentní snížení první ceny, které však má spíše psychologickou roli.

Verze 1,4 16V Basic je v rámci akční nabídky platné od 1.1. do 31.3. 2011 nabízena za 289.900,- Kč.

Základní výbava Basis obsahuje šest airbagů, ABS, ESP, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, dělená zadní sedadla, volant nastavitelný ve dvou osách a 15palcová ocelová kola. Za příplatek 42.000,- Kč je k dispozici klimatizace.

Pro průměrného zákazníka bude v této třídě výchozí výbavou až Reference, která přidává palubní počítač, systém kontroly tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce, indikátor optimálního řazení, klimatizaci Climatic, rádio s CD/MP3 přehrávačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, signalizaci nezapnutého bezpečnostního pásu a kliky dveří v barvě karoserie.

I v případě výbavy Reference si SEAT připravil akční nabídku. Ta se vztahuje na motor 1,2 TSI. U něj je ceníková cena snížena z 345.900,- Kč na 344.900,- Kč, což je mimochodem cena, za kterou byla tato motorizace nabízena do konce roku 2010. K tomuto provedení lze získat zdarma paket DRIVE v hodnotě 25.000,- Kč. Ten obsahuje 16palcová litá kola, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel a multifunkční volant.

U středního stupně výbavy s označením Reference došlo v lednu 2011 k zvýšení cen o symbolických 1.000,- Kč oproti prosinci 2010 u všech motorizací s výjimkou výše zmíněné 1,2 TSI.

Nejvyšší ze standardně nabízených výbav, Style, rozšiřuje předchozí stupně o přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, elektrické ovládání oken zadních dveří, tempomat, klimatizaci Climatronic, multimediální port (USB/AUX-in), multifunkční volant a hlavici řadicí páky obšité kůží, funkci Coming home, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bederní opěrku předních sedadel, dvojitou koncovka výfuku (mimo 1.4 a 1.2 TSI) a 16palcová litá kola.

Zvýšení cen o 1.000,- Kč se týká i výbavy Style, ale pouze ve spojení s benzinovým motorem 1,2 TSI, všemi verzemi turbodieselu 1,6 TDI a motorem 2,0 TDI s manuální převodovkou.

SEAT Leon - zážehové motorizace na českém trhu (leden 2011)
Motor 1,4 16V 1,2 TSI 1,4 TSI 1,8 TSI
Převodovka 5M 6M 6M 6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3] 1390 1197 1390 1798
Válce/ventily 4/4 4/2 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 63/5000 77/5000 92/5600 118/4500-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 132/3800 175/1550-4100 200/1500-4000 250/1500-4500
Max. rychlost [km/h] 172 187 197 213 (213)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,1 10,9 9,8 7,9 (7,8)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3 5,7 6,2 6,8 (6,6)
Cena Basis [Kč] 289.900,- - - -
Cena Reference [Kč] 328.900,- 344.900,- 364.900,- -
Cena Style [Kč] - 381.900,- 399.900,- 431.900,-(470.900,-)

Z nabídky příplatkové výbavy pro střední stupeň Reference zaujme paket DRIVE PLUS za 5.000,- Kč, který obsahuje sportovní sedadla a sportovní podvozek. Standardně dodávané rádio lze nahradit za 11.000,- Kč přístrojem s handsfree Bluetooth. Funkce Start/Stop a systém rekuperace je k dispozici za 10.000,- Kč.

Nejširší nabídka příplatkové výbavy je u nejvyššího stupně Style. Například paket SEAT media systém za 25.000,- Kč obsahuje navigační systém s dotykovým displejem a handsfree Bluetooth. Natáčecí bi-xenonové světlomety přijdou na 25.000,- Kč. V nabídce jsou i zadní boční airbagy za 6.000,- Kč, kožené čalounění za 30.000,- Kč a panoramatické, elektricky ovládané střešní okno za 17.000,- Kč.

Ceny příplatkových laků jsou stejné u všech tří stupňů výbavy. Červená Emoción přijde na 6.000,- Kč, metalický lak stojí 12.600,- Kč a u speciálních laků je cena stanovena na 20.000,- Kč.

SEAT Leon - vznětové motorizace na českém trhu (leden 2011)
Motor 1,6 TDI CR Ecomotive 1,6 TDI CR 2,0 TDI CR
Převodovka 5M 5M (7DSG) 6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 77/4400 77/4400 103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 250/2500 250/2500 320/1750-2500
Max. rychlost [km/h] 190 185 (185) 205 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 11,7 (11,7) 9,5 (9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,8 4,5 (4,7) 4,8 (5,3)
Cena Basis [Kč] - - -
Cena Reference [Kč] - 386.900,- (426.900,-) -
Cena Style [Kč] 433.900,- 424.900,-(464.900,-) 456.900,-(496.900,-)

I na začátku roku 2011 jsou v nabídce verze FR s benzinovým nebo dieselovým motorem, Cupra a Cupra R.

Provedení FR svou výbavou navazuje na Style a rozšiřuje jej o sportovní podvozek, sportovní sedadla s čalouněním FR, sportovní design interiéru, volant a řadící paků FR obšité kůží, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, od B-sloupku tmavá okna, nárazníky FR a 17palcová litá kola.

Cupra přidává specifický design interiéru, sportovní sedadla s čalounění Cupra, sportovní pedály, oválnou koncovku výfuku a 18palcová litá kola. Nejostřejší Leon Cupra R je standardně vybaven anatomickými sedadly a stojí na 19palcových litých kolech.

Příplatková výbava pro sportovní Leony je podobná jako v případě výbavy Style. I pro ně je k dispozici paket SEAT media systém za 25.000,- Kč, natáčecí bi-xenonové světlomety (25.000,- Kč), zadní boční airbagy (6.000,- Kč), kožené čalounění (30.000,- Kč) nebo panoramatické, elektricky ovládané střešní okno za 17.000,- Kč.

SEAT Leon - FR, Cupra a Cupra R na českém trhu (leden 2011)
Motor 2,0 TDI CR 2,0 TSI 2,0 TSI 2,0 TSI
Převodovka 6M (6DSG) 6M (6DSG) 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1968 1984 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 125/4200 155/5300-6200 177/5700-6300 195/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 350/1750-2500 280/1700-5200 300/2200-5500 350/2500-5000
Max. rychlost [km/h] 214 (214) 233 (233) 247 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2 (8,0) 6,9 (6,9) 6,4 6,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 (5,6) 7,3 (7,5) 8,1 8,1
Cena FR [Kč] 589.900,- (629.900,-) 635.900,- (675.900,-) - -
Cena Cupra [Kč] - - 706.900,- -
Cena Cupra R [Kč] - - - 745.900,-
Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - Brandon Walsh
7. 1. 2011 02:54
Re: Leoš
taktiez som mal tu cest a sme uz spolu 11 000 km ;-) >:D a myslim ze to oranzove frko na ciernych kolach z galerie necha chladnych len malo ludi :yes:
Avatar - leone
6. 1. 2011 12:57
Re: Stale pekny vuz, ale...
....stále pěkný ??!!!!!!!,....to se dá říci tak o I.generaci, druhá, o které je řeč, je mimo mísu,...ještě, že to "španělští odborníci" pochopili, a III. generace bude už o něčem jiném,...vyjma podvozku nic moc a ceny v současné konkurenční době dost vysoké :-O :-O
6. 1. 2011 10:16
Re: Stale pekny vuz, ale...
Ja vim... je to tak vzdycky - to melo byt jen moje male soukrome hodnoceni vykricene do eteru ;-) . Pokud bych volil hlavou, tak vezmu z vyjmenovanych Forda... ale Bravo se mi libi uz od dob co prislo na trh... skoda jen toho zakladniho motoru... chybi jim neco mezi 1.4 a 1.4T (alespon cenove).
6. 1. 2011 10:00
Re: Stale pekny vuz, ale...
"Fiat navic predci Seata a Forda designem" Tak tady bych byl opatrnej! Vnímáni designu je hodně subjektivní záležitost a hodně lidí včetně mě s tebou nebude souhlasit.
6. 1. 2011 09:55
Stale pekny vuz, ale...
ve vozech do 300 vidim jako jasnou volbu vyprodejovy Focus, pripadne Bravo 2... Fiat navic predci Seata a Forda designem, zpracovanim interieru a ma sestikvalt.
Pokud by byla klima u Seatu v zakladu, byla by ta cena konkurenceschopna... takhle nevim nevim.