Seat Roadster: Vize španělského rivala pro Miatu
Španělský Seat představil před patnácti lety roadster Formula, který následovalo v roce 2001 Tango. Právě to ukazovalo tvarovou vizi sériových aut blízké budoucnosti, ale otevřeného dvoumístného sporťáku jsme se nedočkali. Automobilka se ubírala trochu jinou cestou. Přitom z ní chtěl Volkswagen udělat rivala Alfy Romeo, ale pak strategii změnil...
V současnosti se však Seatu začíná dařit a proč se tedy nezasnít? Myšlenka roadsteru se tak znovu dostává na pořad dne. Moderní vize pochází od designéra Davida Cavy z Valencie. Jen další představa nezávislého stylisty, který sedl k počítači? Omyl, Cava totiž působil od léta 2014 jako stážista přímo v automobilce!
Doba pokročila, automobilovému světu zase vládnou ostré hrany a dynamický Roadster je jich plný včetně lichoběžníkové koncovky výfuku. Nejvýraznějšími prvky auta jsou ale „vykousnuté“ přední sklo a výrazná odtoková hrana na zádi. Důležitá je rovněž velikost, respektive délka 3860 mm. Auto, pokud by se vyrábělo, se postaví legendární Miatě, tedy Mazdě MX-5. Návrhář počítá se spoustou kompozitových dílů, prioritou je tedy i nízká hmotnost, kolem 960 kg. Rozložení hmotnosti představuje ideálních 50 : 50.
Cava šel tak daleko, že se zamyslel i nad pohonným ústrojím. Pro to by Seat samozřejmě sáhl do koncernové líhně. Čtyřválec 1.4 TSI naladěný na 147 kW zní dobře. Předokolka? Ale kdepak, správné auto této kategorie má přece zadní pohon! Žijeme ale takřka v polovině druhé dekády 21. století., není tedy divu, že jej podpoří elektromotor, bude stačit o výkonu 30 kW. Hybrid? A vlastně proč ne, když fungují v supersportech?
Seat sice již reklamní slogan „Auto emoción“ nepoužívá, ale tenhle kousek si ho zaslouží. Otázkou je, jak se k němu zachová koncernové vedení ve Wolfsburgu. Zvýšení image značky se může hodit vždycky...