Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sedmičkový Golf R 2.5 VR6 s výkonem 550 koní vzdává poctu předchůdcům

Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Šestiválec zmizel spolu s šestou generací nejprodávanějšího volkswagenu historie. V Kanadě se s tím vypořádali tak, že do minulého Golfu R namontovali přeplňovaný motor 2.5 VR6 určený pro Čínu.

První dvě generace Golfů R se mohly pochlubit poctivým šestiválcem pod kapotou. Čtvrté a páté vydání tohoto německého bestselleru totiž ještě spoléhalo na atmosférické plnění, kdežto následovníci na modulární platformě MQB už přijeli s přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci. Ty sice mají větší sílu, do charakteru šestiválce jim však přece jen něco chybí.

Kanadský úpravce koncernových aut HPA Motorsports ovšem dokázal spojit charisma většího motoru s výkony menších agregátů. V rámci padesátikusové série totiž pro majitele Volkswagenu Golf R sedmé generace po modernizaci (konkrétně pro roky 2018 a 2019) se sedmistupňovým DSG s označením DQ 381 připravil řešení v podobě přeplňovaného šestiválce o objemu 2,5 litru s takzvanou koncepcí VR s velmi malým úhlem rozevření válců.

Konkrétně se jedná o jednotku s označením EA390, kterou německá nabízí ve Volkswagenu Teramont na čínském trhu (ve Spojených státech prodávaný jako Volkswagen Atlas). Motor je odvozený od staršího třílitru a jeho válce svírají úhel pouze 10,6 stupňů. Ačkoliv se nabízelo použití většího agregátu o objemu 3,6 litru, nakonec zvítězil menší a lehčí šestiválec, který se do rychlého hatchbacku hodí více. V HPA Motorsports 2,5litrový nakonec podařilo naladit na 550 koní a 746 newtonmetrů.

Program přestavby Golfu R s názvem HPA VR550T ovšem zahrnuje celou řadu dalších změn sériového stavu. S větším motorem s hybridním turbodmychadlem HGP dostanete například také na zakázku postavenou hlavu válců, ostřejší vačkový hřídel, jiné sání, větší mezichladič a sedmistupňové DSG se zesílenými spojkami. HPA navíc dodá vlastní software, který dovoluje hrát si s charakteristikou šestiválce a umí i ovlivnit zvuk motoru. Z estetických prvků můžu zmínit třeba kryt motoru z uhlíkových vláken a decentní emblémy.

Video se připravuje ...

Za všechny úpravy si v HPA Motorsports žádají v přepočtu asi 936 tisíc korun. Do toho samozřejmě není započítáno pořízení osvěženého Volkswagenu Golf R minulé generace. Vzhledem k instalaci nového a výrazně upraveného motoru ve výsledku nejde o přemrštěnou částku, byť ve výsledku investujete do staršího auta.

Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Doporučujeme