Šéf BMW: Nové malé modely dostanou pohon předních kol
BMW připravuje novou modulární podvozkovou architekturu, která bude určena pro třetí generaci novodobých Mini a nové modely se značkou BMW. Nový technický základ je vyvíjen tak, aby na něm mohly být vystavěny vzhledové velmi odlišné modely s motorem uloženým vpředu a pohonem předních nebo všech kol. Nové Mini s novou platformou by se mělo objevit v roce 2014.
Značka BMW zůstane u klasického uspořádání (motor vpředu, pohon zadních kol) v případě nástupce řady 1, který by měl přijít na trh v roce 2011.
Nová rodina modelů s pohonem předních nebo všech kol bude pokrývat širokou škálu karoserií s délkou od 3,8 do 4,3 m. Rozměrově i hierarchicky tedy půjde o modely menší o jednu až dvě třídy pod řadou 1. Vzniknout by tak mohlo až 20 různých modelů a jejich karosářských variant.
BMW tímto krokem reaguje na rostoucí tlak na produkci emisí CO2, ale i na zvyšující se poptávku po malých prémiových modelech. Podle šéfa BMW bude trh malých luxusních vozů růst ročně o 4-6 % až do roku 2020.
Mezi prvními vstoupí do této kategorie značka Audi s novým modelem A1, který nebude na rozdíl od ostatních modelových řad této automobilky nabízen i s pohonem všech kol, ale pouze s pohonem předních kol.