Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf GM nevylučuje hybridní Chevrolet Corvette

Jan Mička Jan Mička 3. 9. 2013
58
3
Zobrazit náhledy (58)
Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette
Supersporty by chtěly být čím dál silnější, na paty jim však šlapou emisní limity. Jednou z možností je vývoj hybridní techniky, což nevylučuje ani prezident GM.

Konkrétně tedy ve spojení s Chevroletem Corvette. Nejnovější generace C7 Stingray se totiž nevzdala osmiválcového motoru a i přes to dokáže být na poměry těchto vozů úsporná. Kombinovanou spotřebu okolo 9 l/100 km má na svědomí variabilní časování ventilů a především systém vypínání válců. Vezmeme-li v úvahu, že pod kapotou pracuje motor 6.2 V8 o výkonu 343 kW, jedná se o skutečně výborný výsledek. Další zvyšování efektivity díky hybridnímu pohonu by se tedy dalo pojmout jako technické cvičení a důkaz, že na to Chevrolet zkrátka má.

Hybridního systému se nedočkáme v klasické Corvette Stingray, jelikož by tak Chevrolet vytasil trumfy, které si schovává pro její silnější varianty. Prozatím nejsilnější verze Z06 si zachová svůj atmosférický naturel a posílí na 447 kW (608 koní). To je jen o 24 kW méně, než dosavadní topmodel ZR1 s kompresorem přeplňovaným motorem 6.2 V8 LT1. A právě u něj je hybridní varianta více než žádoucí. Agregát má totiž své jasné limity, které může posílit už jen elektromotor. Již nyní bychom proto dali ruku do ohně za to, že se někde v Detroitu povalují přísně střežené výkresy hybridního systému pro nejsilnější Vette.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hittman
?
Hittman
| 3. 9. 2013
Blbost kvete v každém věku....i funkci. :no:
Z06
Franke
| 3. 9. 2013
Já sem zase slyšel, že příští Z06 (resp. Z07) už nebude atmosferická, ale že bude mít přeplňovaný motor V8 o objemu 4,5l. Přeplňování nebude kompresorem ale turbem, dokonce dvojitým a měl by být odvozen od motoru 3,6l biturbo, 426 PS, představeným pro Cadillac CTS MY 2014
Proč ne
TomášF
| 3. 9. 2013
Ale jo, proč ne :-)