Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Lamba a Bugatti má jasno: Lidé elektromobily nechtějí!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 12. 2020 • 00:33
15
26
Zobrazit náhledy (15)
Bugatti Atlantic Concept Bugatti Atlantic Concept Bugatti Veyron Barchetta Speedster Concept Bugatti Veyron Barchetta Speedster Concept Bugatti Veyron Barchetta Speedster Concept Bugatti W16 GT Rembrandt Concept Bugatti W16 GT Rembrandt Concept Bugatti W16 GT Rembrandt Concept Bugatti W16 GT Rembrandt Concept Bugatti W16 GT Rembrandt Concept

Generální ředitel automobilek Bugatti a Lamborghini promluvil o elektrické budoucnosti obou značek. A jeho slova asi příliš nepřekvapí.

Manažer Stephan Winkelmann se nedávno stal lídrem dvou prémiových koncernových automobilek Bugatti a Lamborghini. Nedávno zasedl k rozhovoru pro britský Top Gear a hlavním tématem byla samozřejmě elektrifikace modelového portfolia.

Už dříve se Winkelmann nechal slyšet, že chce spalovací motor udržet v nabídce tak dlouho, jak jen to bude možné. Víme také, že Lamborghini Aventador zůstane věrné atmosférickému dvanáctiválci, avšak nově s hybridní výpomocí. Elektrifikace se v nějaké formě dočká také model Huracán.

Stále více výrobců supersportů se přitom zaměřuje na rozsáhlejší elektrifikaci včetně čistě elektrických vozů. Podle šéfa Bugatti a Lamborghini však není kam spěchat. „Nevidím elektrický pohon v supersportech reálně ani teď, ani v celém tomto desetiletí,“ ujistil, že elektromobilu Lamba a Bugatti se jen tak nedočkáme.

„Musíme dospět do bodu, kdy bude v celé situaci jasněji. Mohli bychom podobné projekty řešit s našimi nejbližšími zákazníky, ale o budoucím vývoji neustále vedeme diskuze. Výhledově to nemohu vyloučit, ale aktuálně z jejich strany zájem není,“ vysvětlil Winkelmann, proč se obě značky do elektrifikace nehrnou.

A co další budoucí plány Lamba? Lídr značky hovoří především o nástupci Urusu. Nebude to tedy plnohodnotný pokračovatel, však je divoké italské SUV na trhu teprve krátce. Jistých inovací by se v rámci omlazovací procedury ale dočkat mohlo. Plány pro letošní rok přitom původně byly mnohem bohatší…

„Všechno, co mohu říci, je to, že budeme v roce 2020 prezentovat několik velkých překvapení. Máme pár nápadů a pracujeme na budoucnosti naší tradiční značky,“ nechal se Winkelmann slyšet počátkem letošního roku. Pak ale tempo automobilismu i celého světa zpomalila pandemie koronaviru.

Související články

Témata
Avatar - .StenLi.
14. 12. 2020 10:38
Re: Naquadah
:) Dalsi expert ktory je lenivy zapnut google a striela tu hluposti od pasu :)
Efektivita well-to-wheel (premena energie zdroja na roztocenie kolesa) je u EV 59%–62% el. energie zo siete na kolesa, pricom ICE auto prenesie na kolesa iba 17%–21% energie ulozenej v benzine, Nehovorime o nasobne vacsich stratach pri vyrobe a transporte benzinu do nadrze.

Skus si dostudovat zakladne fakty namiesto komiksov ;)
Avatar - .StenLi.
14. 12. 2020 10:33
Re: Hlavne je mat jasno :)
Neboj.. snad po chvili googlenia zistis ze najpredavanejsi elektromobil sveta nie je Model S ;) uz chapem preco si taky zmateny.

Upozornil som ta na tvoje nulove informacie o mne takze nestavaj na nic svoje mylne uvahy, zbytocne tu teoretizujes. Siel som v Rollse aj MB S ktory je tichsi ako Rolls.

Hluk priemerneho ICE auta nie je ziadny relativny pojem, je to jasna definicia: spriemerovana hodnota hluku vsetkych ICE aut na svete ti da jasnu hodnotu ktora bude nasobne vyssia ako hodnota u ktorehokolvek osobneho EV.

Prepac ale nebudem stracat cas s clovekom ako ty ktoremu treba vysvetlovat preco je EV tichsie ako ICE.
Avatar - WinDiesel
13. 12. 2020 18:56
Re: Naquadah
Já myslel že naquadah se těží na Kryptonu .,.. takže no problem. :-!
12. 12. 2020 23:55
Naquadah
Dokud lidstvo neobjeví pořádné ložisko naquadahu a nebude z něho vyrábět naquadrii, nemá význam o elektromobilech uvažovat... Zatím jsou elektromobily jen neefektivní přerostlé mobily, těžké a náročné plýtvače surovinami...
Avatar - Barrichello
12. 12. 2020 20:21
Re: Hlavne je mat jasno :)
v Tesle S sem jel, neboj. Zrychlení je super, zpracování , palubka svítící jak vánoční stromeček a vypálené pixely na megatabletu už mooc ne.

Ty si zas naopak nejel asi nikdy v Rollsu :-)

průměrné ICE auto je relativní pojem, někdo za to považuje oktávku :-) Apod spotřebák pro ovce, takže těmto lidem pak těžko něco vysvětluje o něco o spolehlivosti a tichosti. U těhle aut jí fakt nehledej. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud