Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Škodovky vysvětlil, co stojí za poklesem provozního zisku

Diskuze (13)
Na poklesu loňského provozního zisku Škody Auto o 14,6 procenta na 1,4 miliardy eur se projevily investice do budoucnosti podniku, vyšší personální náklady, přechod na nový měřicí cyklus WLTP i negativní efekty směnných kurzů.

ČTK to řekl předseda představenstva automobilky Škoda Auto Bernhard Maier. Uvedl, že rok 2018 byl rokem velkých výzev a letošní rok bude náročný.

Koncern Volkswagen oznámil, že provozní zisk automobilky Škoda Auto se loni navzdory růstu tržeb snížil o 14,6 procenta na 1,4 miliardy eur (35,9 miliardy Kč). Tržby stouply o 4,4 procenta na 17,3 miliardy eur (téměř 444 miliard Kč). Škoda Auto již dříve oznámila, že loni dodala svým zákazníkům na celém světě zhruba 1,254 milionu vozů, tedy o 4,4 procenta více než v předchozím roce. Dodávky tak již pátým rokem za sebou překonaly hranici milionu vozů. Škoda Auto bude výsledky loňského hospodaření oficiálně představovat příští týden na výroční tiskové konferenci.

"Těmto výzvám jsme se aktivně postavili prostřednictvím rozsáhlého interního programu na zvýšení efektivity a výnosů a budeme v tomto kurzu dále důsledně pokračovat, neboť také rok 2019 bude rokem náročným. Vedle nadále obtížných rámcových podmínek globální ekonomiky nabírá proces transformace automobilového průmyslu také pro společnost Škoda Auto zřetelně na intenzitě," řekl Maier.

Vliv na výsledky firmy může mít podle šéfa Škodovky také spor mezi USA a Čínou, na některých trzích vedl spolu s novou metodikou měření emisí WLTP ke znejistění a zdrženlivosti zákazníků.

Maier ale uvedl, že vstupní finanční investice, které se na poklesu provozního zisku promítají, zajistí trvale udržitelnou budoucnost Škody Auto a zároveň České republiky jako centra automobilové výroby.

Maier zmiňuje, že v loňském roce firma přijala také řadu výzev vyplývajících z členství v koncernu VW. "V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další odpovědné úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v závodě Kvasiny nebo odpovědnost za rozšíření výrobních kapacit v novém závodě pro výrobu vozů několika značek koncernu Volkswagen," uvedl šéf Škody.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Diskuze (13)

Doporučujeme

15. 3. 2019 13:40
Re: Zvyšování plateb do reichu
Tak doted spise VW nechalaval vice penez ve Skodovce (z jednoho prosteho duvodu - v CR je nizsi dan nez v Nemecku, takze je lepsi zisk danit v CR), otazka proc by to najednou mel zacit delat jinak...
15. 3. 2019 07:47
Re: MB » Detroit
Souhlas. Nezbývá než doufat, že se z chyb Detroitu ostatní poučili :-(
14. 3. 2019 22:53
Re: No, jen aby....
jj, škodováčtí odboráři by měli mít taky trochu rozum, tlačit na pilu lze jen do určité míry... :-O
14. 3. 2019 14:32
MB » Detroit
To říkali v Detroitu taky...
14. 3. 2019 14:03
Zvyšování plateb do reichu
Hlavní důvod snižování provozního zisku je zvyšování plateb / odvodů za různé služby a pod. do HQs, který sanuje dieselgate a stahuje peníze od dcer. Tak to dělají všichni cizí majitelé českých dcer.