Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Subaru: Vývoj dieselů boxer je dokončen

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Fuji Heavy Industries chce v nejbližších letech zvýšit odbyt vozů Subaru ze 600 na 750 tisíc kusů. Růst prodeje v Evropě je ale podmíněn zavedením dieselů...

Fuji Heavy Industries chce v nejbližších letech zvýšit odbyt vozů Subaru ze 600 na 750 tisíc kusů. Růst prodeje v Evropě je ale podmíněn zavedením dieselů...

Mateřský koncern automobilů Subaru - Fuji Heavy Industries - je aktivní v letectví a kosmonautice, průmyslových výrobcích a dopravní technice. Automobily, které přinášejí firmě nejvyšší obrat a zisky jsou také klíčem k budoucnosti. Tu poodhalil Kyoji Takenaka, prezident a nejvyšší manažer koncernu v rozhovoru pro německý server all4engineers.com.

Pětiletý rozvojový plán koncernu nazvaný Fuji Dynamic Revolution-1 zahrnuje rozšíření výroby ze současných 600.000 vozů na 750.000 do roku 2007. Součástí plánů je prodej automobilu většího než je současná vlajková loď Legacy, což se již v zámoří děje. Nadějnou novinkou je velké SUV B9 Tribeca, které se do Evropy dostane přibližně s ročním zpožděním.

V dalších letech se prý máme těšit na mnohem emotivnější design nových Subaru, interiéry, které budou konkurenceschopné i na velmi náročných evropských trzích a širokou paletu možností individuálních úprav z nabídky výrobce, které budou zahrnovat mj. individuální nabídku barev nebo litých kol.

Stopadesátitisícový celosvětový nárůst prodeje vozů Subaru má v Evropě znamenat posun od mety 45.000 ks k číslu 100.000. Na přímý dotaz all4engineers kdy budou v nabídce vznětové motory Subaru, bohužel nepřišla přesná odpověď, ale vývoj prototypů vznětových čtyř a šestiválců s protiběžnými písty je již ukončen a jejich výroba je nyní závislá jen na ekonomické stránce. Diesely jsou totiž populární jen v Evropě, která zatím nepatří k hlavním trhům Subaru a tak investici nebude snadné prosadit. Zdvojnásobení odbytu je ale v Evropě bez vznětového motoru nereálné...Příchod dieselů do Subaru je podle Takenaky možný "do konce tohoto desetiletí".

Snáze se bude vracet investice do hybridních pohonů, které jsou nyní hitem v USA. Kombinace hybridu a symetrického pohonu všech kol zatím totiž není v plánech jiného výrobce...

Ondřej Láník
Diskuze (27)