Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf VW: Škoda Auto je motorem českého exportu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Automobilka Škoda Auto je motorem českého exportu a jedním z nejvýznamnějších investorů a zaměstnavatelů v České republice.

Řekli to předseda představenstva koncernu Volkswagen Matthias Müller a český premiér Bohuslav Sobotka v mladoboleslavském Škoda Muzeu na setkání k 25. výročí spojení Škody Auto a koncernu Volkswagen. Od roku 1991 investoval VW do Škodovky zhruba 300 miliard korun.

"Partnerství značky Škoda a koncernu Volkswagen je příkladem úspěšné evropské spolupráce. Před 25 lety byla Škoda automobilkou s velkou tradicí a velkým potenciálem. Dnes je Škoda Auto motorem českého exportu a jedna z nejdynamičtěji se vyvíjejících značek na světě," řekl Müller.

Sobotka připomněl, že vláda nedávno podpořila rozvoj průmyslové zóny Solnice-Kvasiny v Královéhradeckém kraji, kde Škoda Auto investuje přes 7,2 miliardy korun a vytváří přes 2000 pracovních míst. "Také tato poslední investice potvrzuje, že společnost Škoda Auto je jedním z nejvýznamnějších investorů a zaměstnavatelů v České republice," řekl na setkání premiér.

Základy spolupráce mezi koncernem Volkswagen a automobilkou Škoda byly položeny před 25 lety. Podle šéfa mladoboleslavského podniku Bernharda Maiera Škodovka před fúzí na počátku 90. let nabízela jednu modelovou řadu a vyráběla 170.000 vozidel ročně. "Dnes ročně vyrábíme přes jeden milion vozů ve 14 závodech na dvou kontinentech a jsme zastoupeni na více než 100 trzích světa," řekl s tím, že nyní na Škodu čekají nové výzvy v podobě digitalizace a elektromobility.

Smlouvu o přijetí automobilky, tehdy nesoucí název Škoda, automobilová akciová společnost, do koncernu Volkswagen podepsali český ministr průmyslu Jan Vrba a předseda představenstva koncernu Volkswagen Carl Hahn 28. března 1991. Dokument vstoupil v platnost 16. dubna 1991. Koncern Volkswagen následně svůj podíl postupně zvyšoval, až se stal 30. května 2000 stoprocentním vlastníkem akciové společnosti Škoda Auto.

Od roku 1991 do března 2016 směřovalo do nových modelů, do výzkumu a vývoje i do rozšíření výrobních kapacit více než 300 miliard korun. S 28.500 zaměstnanci je dnes Škodovka jedním z největších zaměstnavatelů v České republice. Výrobní základna v podobě tří tradičních českých závodů společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí je rozšířena o další kapacity koncernu v Číně, Indii, v Rusku a na Slovensku. Montážní závody má i na Ukrajině a v Kazachstánu.

Aktuálně automobilka nabízí šest modelových řad ve více než 40 variantách, loni dodala zákazníkům rekordních 1,055.500 vozů, meziročně o 1,8 procenta více, a udržela si tak celosvětový tržní podíl 1,4 procenta. V roce 2014 tvořila 4,5 procenta HDP České republiky a realizovala přibližně osm procent českého exportu. Největším odbytištěm vozů Škoda se v uplynulých letech stala Čína.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2016 19:58
Re: Škoda
:yes: :yes: :-!
Avatar - Eddy82
12. 4. 2016 19:06
Re: Škoda
Ak by ju neprevzal vw, alebo niekto iný, tak by neexistovala z dôvodu toho,žeby nebola konkurencieschopná, nakoľko nemala dostatok kapitálu na potrebný vývoj nových modelov.
12. 4. 2016 17:25
Re: Škoda
Neexistovala by, protože by jí rozdrtila konkurence v podobě osobních Tatrovek? :-!
Avatar - Eddy82
12. 4. 2016 17:06
Re: Škoda
Áno,to by bolo tak lepšie, že dnes by už škodovka neexistovala
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2016 16:20
Škoda
Škoda že tenhle způsob povedený privatizace Klaus ihned zatrhnul :no: 8-s

Mohlo to bejt mnohem mnohem lepší :yes: :-!